Jag har suttit på baken för länge nu, och jag behöver en hobby, en sport eller något att göra på fritiden.
Detta vill jag göra eftersom (i prioritetsordning):
Jag vill träffa nya människor, helst jämnåriga av båda könen.
Jag vill träna min kondition.
Jag vill känna att jag håller på med någonting.
Finns det något tips på vad man skulle kunna göra?
Särskilda klubbar är inget ni bör lista om de inte ligger i Göteborgsområdet.
Kanske börja spela fotboll, innebandy eller liknande i amatörligorna, Vet inte riktigt vad det heter, Men typ så finns det ju en liga för amatörer som skapar ett lag och sen så anmäler man sig till en serie, Då träffar du nya människor, Får kondition och sen så håller då på med något, Träning och matcher...
Jag tycker kampsport låter som ett bra alternativ. :) Fast där kanske det blir lite individuellt, men man träffar åtminstone folk. Från båda könen dessutom. Och sen är det ruggigt skoj! :p
Gå ihop ett gäng vänner och spela fotboll, innebandy, volleyboll, badminton, bordtennis eller vad som helst. Kompisars kompisar kan delta och på så sätt träffar du nya människor. :)
Jag tycker du borde pröva på någon typ av dans. då:
* Får man kondis
* Träffar man både killar och tjejer
* Du gör någonting, förhoppningsvis trevligt.
Om du håller på med sport träffar du ju oftast bara killar, så...
Gå en danskurs!!! Man träffar trevligt folk och lär känna många av det motsatta könet om man är kille. (Det råder alltid brist på killar på danskurser och de flesta killar som vågat sig dit är icke-singlar, ditsläpade av sina partners. D v s singelkillar är högvaluta!) Dessutom får man både motion och värsta endorfinkickarna, plus att man får bättre motorik, typ kan snurra och göra massa grejer utan att bli yr. :)
Det finns massa olika styrdanser som passar olika tillfällen, allt efter egen smak:
vals och foxtrot - om man vill kunna dansa ordentligt på baler och sånt.
bugg - för den som gillar lite svängigare, som man kan dansa nästan överallt.
lindy hop (jitterbugg) - om man vill få folk att gapa av beundran på jazzkvällar.
salsa - om man föredrar latinamerikanskt gung.
folkdans (hambo, schottis etc) - om man vill kunna gå på spelmanskvällar och logdanser. Traditionellt trevligt om du kommer från Dalarna, Hälsingland eller något annat gammalt danslandskap.
Finns massa andra danser man kan lära sig också, men de ovan är väl kanske de vanligaste. Alla nybörjarkurser börjar helt från grunden och man behöver inte ha dansat ett steg sedan gympan på högstadiet för att klara det! (Man kan t o m vara en av de som skolkade då, hehe.) Killar brukar oroa sig över sånt, men det är helt lugnt! Alla är lite klumpiga och osynkade i början.
Själv har jag just börjat en kurs i lindyhop, tillsammans med min pojkvän, som jag för övrigt blev tillsammans med efter en gemensam folkdanskurs. :h Kan inte nog poängtera att killar som kan dansa har värsta fördelen gentemot sina odansanta kompisar, när det kommer till att imponera på tjejer. ;)
Jag röstar för att du skall träna Aikido... det är väldigt harmoniskt och bra för kroppen på alla sätt. Det finns inga andra bältesfärgre än vitt och svart och det finns inga tävlingar. Detta ger en ganska speciell träningsform där man hjälper varandra oavsett nivå =)
Börja klättra!
Finns två bra inneväggar i gbg, plus att vi har kanoon klättring utomhus.
Du får styrka, smidighet och koordination, plus en jättekick av att klara av en "led".
Finns både tjejjer och killar i ALLA åldrar. OCh man klättrar på sin egen nivå.
Vilket betyder att du kan åka och klättra med ett proffs, det gör inget för du tar bara "leden" bredvid som är lite mer på din nivå.
Och det enda som krävs av dig när du börjar att att du har lite "jäkla anamma" ;)
Och det stora plusset är att du kommer ut i skog och mark, berg och dal under dom varmare månaderna.
Ett annat plus som jag ser det, är att när man tar semester så försöker man att leta upp lite udda ställen för att man ska kunna klättra oxå, vilket innebär att du kommer till olika underbara ställen i världen som inte är så turistiga och som du kanske aldrig skulle ha åkt till annars.
277 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2