webForumDet fria alternativet

Winnerbäcks nya album...

Musik

8 svar · 351 visningar · startad av Brimba

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg
Frågan#1

...trillade ner i lådan idag. Denna gången punktligt, det var bra! Förra gången kom den en dag försent.

Vad tycker ni?

Jag tycker att skivan är varierande. Vissa låtar kan kännas lite omständiga ibland, men många av låtarna är väldigt väldigt bra.

Skivan skiljer sig mycket från de tidigare, det är knappast något man drar igång på en fest som floorfiller, men som en skiva när man programmerar, läser, städar, kör bil eller dricker öl och äter chips fungerar den mycket bra. :)

Favoriterna för tillfället är Hjärter dams sista sång, elegi och stackars, för att nämna tre.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Hara bara lyssnat igenom albumet en gång och första intrycket är klart godkänt. Annars känns han ungefär lika tråkig som på samtliga plattor. Lasse ska inget annat än att göra grejerna live, det är då han låter bäster, är bäst och förblir bäst inom hans genre i Sverige just nu! :)

Medlem sedan sep. 2002928 inlägg

Tycker den är riktigt bra. Men det krävdes lite lyssning.

Längtar som satan nu te 25/10:-D

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag bokade min Winnerbäck-platta för flera veckor sen. Vips så var man i Boden i och med lumpentjänstgöring, och vips så trillade skivan ner i bredlådan hemma i Stockholm. Snyft. :l

Jag har lyssnat på skivan i några få minuter och då enbart lyssnat lite på varje spår. Detta gjordes på Åhléns i Boden. Sen kom en tant (kärring) som var riktigt elak och ville provlyssna på sin skiva. :bla

Förhoppningsvis får jag skivan imorrn då jag kommer till Stockholm och ska gå högvakt! Tacka vet jag systrar! :D

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

m_soderlund skrev:

Jag bokade min Winnerbäck-platta för flera veckor sen. Vips så var man i Boden i och med lumpentjänstgöring, och vips så trillade skivan ner i bredlådan hemma i Stockholm. Snyft. :l

Jag har lyssnat på skivan i några få minuter och då enbart lyssnat lite på varje spår. Detta gjordes på Åhléns i Boden. Sen kom en tant (kärring) som var riktigt elak och ville provlyssna på sin skiva. :bla

Förhoppningsvis får jag skivan imorrn då jag kommer till Stockholm och ska gå högvakt! Tacka vet jag systrar! :D

Tror jag ska gå upp till slottet och terra högvakten lite imorron. §e

bewern skrev:

Tror jag ska gå upp till slottet och terra högvakten lite imorron. §e

Näää, nu tycker jag att du blev lite vrång. Hrmpf!

Skämt åsido - imorrn ska min syster komma med alster till mig!

Efter cirkus två genomlyssningar av albumet är sedan tidigare Se dig om och Elegi favoriterna, men albumet växer för varje ny lyssning..! Äntligen lite tillskott i min CD-samling.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Winnerbäck + Hovet = sant!

Japp, de drar ut på turné den kommande sommaren! Mer om turnéplan och så vidare finns att läsa här!

Lägg märke till luckan i spelplanen. Sista giget innan luckan är i Varberg den 27:e juli, varpå nästa gig är planerat till 5 augusti. Vad säger det er? Tja, Storsjöyran, som Winnerbäck själv uttalat som en favorit, rullar under dagarna 28-30 juli. Något säger mig att... ja, spekulera själva. ;)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Har lyssnat på skivan några gånger nu, helt ok. :)

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)