Skulle behöva hjälp med att hitta några instrumentala låtar, allt från lugnare piano-stråkorkestrar-stuket och lite mer rockigare, ungefär amerikansk rock. Svårt att förklara nogrannare men filmmusik kort och gott!
En låt som jag precis upptäckt är Trevor Rabin - Bad Company, jag tycker den är störtskön!
Twin Peaks-musiken är också väldans bra, finns många instrumentala låtar att välja mellan, totalt 2st skivor [fire walk with me är bäst tycker jag]
Men om du ska ha musiken i en film kanske det blir knäppt att ha en annan films musik som din filmmusik, risken finns ju då att folk tänker tillbaka på ursprungsfilmen och kopplar bort ditt verk, om än bara för en kort stund.
Jag har det perfekta bandet till dig! Vad glad jag är att du frågar. Apocalyptica - Path är så underbart bra. Lite tyngre låt. Men dom har även en massa lugna. Kolla upp dom!
Har hittat några riktigt bra låtar, har några artister okontrollerade ännu.
silfver: Apolyptica känner jag till jo, men jag kom inte att tänka på dem dock. Vi har ju så få kända band här i Finland så man känner i princip till allihopa. ;)
nitro: Jepp, det är till film det ska användas.
Hjärtat: Hittade en riktigt passande låt av Brian Eno och Harold Budd. Their Memories hette den. :)