webForumDet fria alternativet

Jay Leno slutar 2009, Conan O'Brien tar över!

Film & TV

20 svar · 613 visningar · startad av LeonL

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg
Frågan#1

Jay Leno kommer, enligt FOX23 Entertainment, att avsluta sin karriär på hans show "Tonight show". Hans senaste kontrakt med NBC gällande "Tonight show" sträcker sig till 2009. Därefter är det tänkt att Conan O'Brien, som just nu har sin egen talkshow ("Late Night", sänds efter "Tonight show".), tar över Jay Lenos plats.

Källa » FOX23 Entertainment

Just nu föredrar jag faktiskt att titta på Conan O'Brien före Jay Leno, men det beror väl på att tiderna inte stämmer överens så bra. Jag gillar Conans stil, och han blir nog en ganska bra ersättare. Frågan är bara om han blir lika rolig om han inte stannar på sin egen show?

Min slutsats: Väldigt synd att Jay Leno slutar, jag följer (mer eller mindre) hans show trots att jag är en Conan-fan. Intressant att se hur det kommer att gå för Conan O'Brien.

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Jag tycker Leno är flera ljusår bättre och kommer helt sluta följa detta när han lägger av.
O'Brien är enbart löjöig på hans sätt att hela tiden ta efter Letterman och Leno. O'Brien har helt enkelt enligt min mening inget eget. Nä då kan man sova med gott samvete efter 00:00 när vi har gått in i 2009 ;)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Conan O'Brien är rolig på sitt sätt, och lockar således andra tittare med en annan sorts humor. Han är rolig så länge han inte överdriver, som han då och då brukar göra. :OO

...men att ta över Jay Lenos plats är kanske lite för mycket för honom?

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

Äntligen! :L
Jag brukar garva ihjäl mig när jag kollar på Conan.

Jay Leno är roligare på ett annat sätt, men Conan har en sån humor som jag gillar. :moose

David letterman är också bra...

Alla är bra, iofs så följer jag nästan alla 3. :stud
Någon som vet när Letterman slutar?

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Conan äger allt. Hahaha, särskilt när han gör sin imitation av Donald Trump, hahaha. Conan fixar biffen lätt.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Jay äger, tycker Conan är alldeles för överdriven, räcker med att sett hans program en vecka i streck så vet man exakt vad han ska göra. Och det där kattljudet kan han skjuta sig själv med, varje gång han gör det byter jag kanal.

Smaken är som baken. :E

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Conan är enda man kan asgarva åt... :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Det räcker gott med att se trailern till Conan för att i alla fall jag ska avstå. Om det är han som är dålig eller om det är hans humor som inte passar mig låter jag vara osagt men dålig är han vi vilket fall som helst. ;)

Jag tycker Jay Leno är riktigt rolig han också. Men skulle jag få välja tror jag att jag skulle valt Conan. Jay är enformig, men det tycker ju en del om Conan så... :)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

David Letterman måste vara den mest meningslösa personen som någonsin fått haft en talkshow i modern historia. Hans sk. tävlingar och events blir bara fånigare och fånigare för varje avsnitt som går. Det är i de flesta fallen förnedring på hög nivå mot de stackare som ställer upp. Han skulle sluta istället för Leno.

Jay Leno har ju lite meningsfulla saker i sin show iallafall, bland annat News där han läser upp nyhetsklipp. Dessutom är han bättre på att berätta 'storys', som han alltid inleder med. Jay Walking är dessutom hysteriskt kul, även om han klär sig ganska fult ibland. :OO

Det är synd att han skall lägga av, jag tycker fortfarande han regerar allt i den genren.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Conan har väl sina ögonblick men sen jag flyttade tappade jag 4+ och kan inte se det längre... :l Coolast är dock att han har Bruce Springsteens trummis som kapellmästare! :e Satan vad han slår hårt!

Leno har ju en bakgrund som ståuppare så att han inleder med en sån monolog är ju inte direkt oväntat :OO men som show ser jag hellre Letterman. Lenos sidekick gitarristen sitter bara och garvar medan Lettermans Paul Shaffer kan ju åtminstone föra en dialog framåt... ;)
Igår (eller var det förrgår?) var John Kerry hos Letterman och där visade Dave att han var påläst och hade koll på Kerrys svaga sidor... :e
Sen att Letterman skickar ut sina anställda på galenskaper lite överallt är helt suveränt! Igår var snickaren ute och ställde dumma frågor till folk på gatan och Biff Henderson är väl den mest bereste studiomannen i världen vid det här laget... :L

OveRRidE: Du tycker inte att Jaywalking eller delen från Headlines med bröllopsannonserna är förnedring klart värre än Lettermans lekar (där de ändå får priser)? ;)

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Conans show känns som en budgetvariant Letterman. Det kan bli intressant att se vad han kan göra med Lenos resurser. Dock hade jag hellre sett att Leno blev kvar...

Men egentligen, borde inte Letterman ta över efter Leno? För från början var det ju meningen att Letterman skulle ha Lenos show. Men så blev det tjafs och dom fick var sitt.

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

silfver skrev:

Men egentligen, borde inte Letterman ta över efter Leno? För från början var det ju meningen att Letterman skulle ha Lenos show. Men så blev det tjafs och dom fick var sitt.

Dom ligger väl på olika bolag.

fiddler skrev:

silfver skrev:

Dom ligger väl på olika bolag.

Var det en fråga eller ett svar? Hur som helst, så innan Leno och Letterman började sina shower så var det någon tvist om vem som skulle få göra vad. Deras lokaler ligger väl mittemot varann på en gata, eller har jag fel? :p

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

silfver skrev:

innan Leno och Letterman började sina shower så var det någon tvist om vem som skulle få göra vad

Ja - det stod mellan Leno och Letterman om vem som skulle få ta över the tonight show efter Johnny Carson en gång i tiden - och Leno "vann" samtidigt som Letterman då fick dra igång "the late show" istället - läs mer t.ex. här http://www.museum.tv/archives/etv/L/htmlL/lenojay/lenojay.htm ;)

silfver skrev:

Deras lokaler ligger väl mittemot varann på en gata, eller har jag fel? :p

Kanske lite... Leno sänder från Burbank i Kalifornien och Letterman från New York City :e

... och ja - Leno och Letterman ligger på olika bolag
http://www.nbc.com/The_Tonight_Show_with_Jay_Leno/index.shtml
http://www.cbs.com/latenight/lateshow/

Conan ligger på samma bolag som Leno (NBC)... Vilket antagligen kan tänkas påverka "tronföljden" när det är dags om fem år... http://www.nbc.com/Late_Night_with_Conan_O'Brien/index.html ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Nja, Letterman var igång med sin show redan i början på 80-talet på NBC (alltså samma station som Johnny Carson) men alldeles efter The Tonight Show - han var också guest host på Tonight, liksom Leno var guest host på Lettermans show och var där över 40 gånger som gäst. :e
Men när Carson lade av var Leno helt enkelt billigare i lön än Letterman, så när Leno tog över The Tonight Show 1993 klev Letterman över till CBS och fortsatte där istället. :)

Allt enligt http://www.museum.tv/archives/etv/L/htmlL/lenojay/lenojay.htm och http://www.museum.tv/archives/etv/L/htmlL/lettermanda/lettermanda.htm :)

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Var en väldigt stor fajt om det och det har blivit film av det också, det som stefan beskriver =)

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Conan O'Brien är kung!

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)