webForumDet fria alternativet

Erfarenheter av Energibolaget?

Bredband & telefoni

3 svar · 264 visningar · startad av K@llen

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg
Frågan#1

Hej,

Jag fick ett fördelaktigt erbjudande från Energibolaget AB om jag bytte till dem istället för Sydkraft. Är det någon som har erfarenhet av Energibolaget som elleverantör?

mvh Jörgen

Ingen som har erfarenheter av dessa?

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Jag har faktiskt dem som elleverantör. Jag vet faktiskt inte riktigt vad man ska säga om den saken. De levererar elen som de ska, men det antar jag att man kan ta för givet. När jag bytte, var de billigare än Fortum som jag hade innan. Jag antar att det gäller fortfarande, även om jag inte har kollat upp de senaste priserna.

UlfT skrev:

Jag har faktiskt dem som elleverantör. Jag vet faktiskt inte riktigt vad man ska säga om den saken. De levererar elen som de ska, men det antar jag att man kan ta för givet. När jag bytte, var de billigare än Fortum som jag hade innan. Jag antar att det gäller fortfarande, även om jag inte har kollat upp de senaste priserna.

Tack! :)

Det kan stämma. De påstår att de är minst 10 procent billigare än sina konkurrenter. De har ringt mig nu 20 ggr senaste veckorna. Jag hittade även lite fall hos ARN som behandlade dem. De hade dock ett par år på nacken.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)