Det ska tydligen gå rätt bra att shaka direkt i gräddförpackningen om man häller ut hälften först.
Då borde det väl funka i en PET-flaska också?
Häll i grädde och nånting mer, små rena stenar eller nåt för att få mer friktion mot grädden. Sen skakar du som bara fan. ;)
Vispa grädde. Elvispen har man inte alltid med när man är ute och lufsar, men man behöver inte avvara vispad grädde för det. Tag en burk med lock och halvfyll den med grädde. Skaka. Alternativt kan man hälla grädden i dubbla plastpåsar och bolla med den mellan två eller flera personer. Detta kan enkelt utvecklas till en lek eller en sport. Kasta GRIS t.ex... (Tipsen från Eva Gustavsson och Olle Eriksson)
hah! min fråga var inte så dum som jag inte trodde att jag inte fick den att inte verka ändå. hurra!
små rena stenar kan vi nog glömma iaf :P men petflaska lär vara bättre än gaffel :) halva paketet är en idé också ja. men lite svårt att få det tätt :)
små rena stenar kan vi nog glömma iaf :P men petflaska lär vara bättre än gaffel :) halva paketet är en idé också ja. men lite svårt att få det tätt :)