webForumDet fria alternativet

Blåsa basse

Småprat

11 svar · 468 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1

Gjorde en portering till comviq nyligen. Datumet för själva bytet var förra måndan. Sedan fredan veckan innan det kunde det dröja upp till 5 dagar innan jag skulle få mitt nya kort. dvs nån gång förra veckan. Då jag idag inte fått mitt kort ringde jag comviq och frågade hur det låg till (ytterligare en gång. ringt två gånger och skickat 3 mail innan då jag fått samma svar varje gång: vänta och kolla posten i morrn, har du inte fått det ring igen).

nu när jag ringde blev hon paff och sa att det var någon som använde mitt kort.
hon bad mig vänta och ringde chefen. de sa sig inte ha gjort något fel (och det betvivlar jag inte). alternativen enligt henne var att nån snott posten hemma hos mig (i min låsta brevlåda) eller att nån knallat in på posten och hämtat ut det med mitt leg. Båda fallen är uteslutna. Då återstår att jag gjort något fel eller att posten slarvat. Eftersom jag inte får så värst mycket post så kan jag omöjligt ha fått in brevet och på nåt sätt lyckats slänga bort det utan att veta om det.

Om det är postens fel så har de lagt det i fel låda och den snubben använder mitt kort eller så har det hoppat ur postsäcken någon annanstans.

Hon bad mig ringa mitt postcenter i morgon och fråga. Det känns inte så lovande. Så skulle hon ringa upp mig i morrn eller i övermorrn på ett annat nummer som jag har fått använda i över en vecka nu.

Vad tycker ni att jag ska göra? Jag vill göra nåt som gör ont för nån.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Med tanke på detta och Rikard vs SJ så börjar man nästan tro att företagssverige håller på att infiltrera wF inifrån...

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Har du prövat ringa ditt egna nummer? :e

silfver skrev:

Har du prövat ringa ditt egna nummer? :e

Jepp. "numret kan inte nås för tillfället" :) Hade iofs vart kul om det började ringa hos grannen.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Öh, jag hoppas hon spärrade abonnemanget per omgående, åtminstone för utgående trafik? :q Om inte är det tjänstefel i den högre skolan... ;)

:stefan: skrev:

Öh, jag hoppas hon spärrade abonnemanget per omgående, åtminstone för utgående trafik? :q Om inte är det tjänstefel i den högre skolan... ;)

tjadu, det har jag ingen aning om. hon fick det att låta som att allt var mitt fel.

bassebhu skrev:

:stefan: skrev:

tjadu, det har jag ingen aning om. hon fick det att låta som att allt var mitt fel.

Men för höge farao, om en kund ringer in och det visar sig att kortet används av någon obehörig ska det spärras omedelbart, det är inget snack!

Å andra sidan är det ju Comviq vi snackar om här, de som raderar i sina system så kunderna inte kan bevisa att de blivit blåsta på pengar av företaget i fråga... :OO
Yep, been there, done that - no more Comviq för mig. :bla

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Om det visar sig att kortet används av obehörig så ska man väl som kund inte ens behöva be om att få det spärrat. Det är kundtjänstens jäkla skyldighet att se till att kunden inte får sitt kort missbrukat av någon annan än ägaren.

Red: fixade meningsuppbyggnad.

borde de inte kunna kolla vart man har ringt i så fall? inte så smart av den som använt det att ringa till vänner i så fall.

bassebhu skrev:

borde de inte kunna kolla vart man har ringt i så fall? inte så smart av den som använt det att ringa till vänner i så fall.

Jodå, efter en dag eller två kan kundtjänsten börja kika i loggarna - åtminstone på Telia när jag jobbade där.

Men jag kan inte komma över tantens reaktion att det skulle vara ditt fel att nån obehörig använder kortet. Vid minsta misstanke om något sådant spärrade jag kort för utgående trafik och om det visade sig att det användes i en annan mobil (via IMEI-numret) så skickade jag ett nytt. Svårare än så är det inte. ;)

Medlem sedan nov. 2000857 inlägg

Helt rätt :stefan: ..
Dessutom skall basse själv behöva undersöka med Posten?! Nej den tanten skulle få sig en rejäl avhyvling för att hon inte vill göra sitt jobb.. :(

haha jag var in på posten idag och hon kunde inte hjälpa mycket såklart. fick ett papper jag kunde fylla i om jag ville reklamera. jippie! vad ska jag skriva då. skulle ringa comviq i morrn när deras ansvariga var där sas det.

kommer sluta med att jag får betala 2st startpaket hos comviq och får mitt nya kort om 2 veckor eller nåt :(

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)