webForumDet fria alternativet

Mobbare eller mobbad?

Småprat

22 svar · 943 visningar · startad av altack

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg
Frågan#1

Hej! Jag såg det här inlägget när jag bara fjantade lite med wF's sökfunktion, och tycker att det är en fråga som är för intressant för att slösas bort på en lek.
Så, vad skulle ni välja av att bli mobbad eller mobba, och framför allt, varför? Jag är faktiskt väldigt nyfiken.

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Om jag skulle ha fått välja nu så skulle jag välja att bli mobbad, för jag är redan van och vet hur det känns att bli mobbad. Jag skulle inte kunna tänka mig att utsätta någon annan för det.

Skulle jag ha fått välja innan jag har blivit mobbad så skulle jag inte välja alls. [r3]Eller vänta, jag skulle ha försökt att välja men inte kunnat bestämma mig.[/r3]

Skulle jag däremot fått välja innan jag ens har blivit mobbad eller själv har mobbat, så skulle jag välja mobba för att veta vad det är och hur det känns.

Det känns hemskt att skriva det här på nåt sätt. :p

Det händer att jag mobbar någon omedvetet, och det är lite synd att det ibland finns folk som inte säger till, för jag är en sån som inte tänker mig för innan jag öppnar munnen.

r\ Lade till lite mer.

r2\ Jag måste ha problem, eller något. Det där felet gick inte att missa.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Om man var tvungen att välja skulle jag utan att tveka välja att Mobba...

För vilken person skulle vilja bli mobbad? och får man då välja så finns det ju bara enligt mig ett alternativ...

Kanske ska påpeka att jag har haft turen att aldrig behövt bli mobbad och har aldrig mobbat någon annan person heller...

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag skulle välja att vara en mobbare för att sedan sluta mobba?

Esen skrev:

För vilken person skulle vilja bli mobbad?

Jag. Om jag fick välja mellan att få mobba någon eller att själv bli mobbad så väljer jag hellre att bli mobbad. Skulle du verkligen hellre vilja mobba någon annan än att bli mobbad själv?

F.ö. så vet du inte om du har mobbat någon, eftersom de mobbade säger sällan till mobbaren. Så fort någon känner sig kränkt så är det mobbning, och du vet inte hur många/lite som du har kränkt utan att du visste om det. ;)

r\ Se inte det här inlägget som något otrevligt mothugg nu. ;)

Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg

Jag har både varit mobbad och mobbare. Under samma tidsperiod
till&med. Inget av det är att föredra men det ena gav det andra
på nåt sätt.

Nu är man ju både stor och stark och framförallt snygg så mobbing
är jag inte orolig över. :OO

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Att bli mobbad är ingenting man väljer. Att mobba däremot.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

LeonL skrev:

Skulle du verkligen hellre vilja mobba någon annan än att bli mobbad själv?

Om man absolut var tvungen att välja att bli mobbad eller mobba någon (Som tur så behöver man inte välja), Men i såfall skulle jag välja att mobba, För antar att det inte e speciellt trevligt att bli mobbad...

Sen så kan man försig se det på ett annat sätt också...

Skulle jag bli mobbad så skulle ju jag inte direkt tillåta detta och såklart göra något åt det...

Men vad jag fått för mig så e oftast dom mobbade personerna kanske lite tillbakadragna och kanske inte kan göra något åt situvationen och då fortsätter ju mobbningen...

Men däremot så om jag skulle se någon bli mobbad i min omgiving så skulle jag självklart göra något åt detta, Eftersom jag inte skulle tillåta andra mobba någon av mina bekanta...

Sen vill jag bara påpeka att när jag hörde frågan om att man fick välja att mobba eller mobbas så antog jag att man antingen skulle mobba någon eller att man skulle bli mobbad och inte kunde göra någonting åt detta...

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Mobbad, helt klart!!!
Som mobbad får man mer eller mindre legalt slå en komplett helidiot på trynet, det gillar jag!

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

mobbad!

Vem fan vill vara en idiot till översittare?

Nåväl, jag vill i alla fall inte bidra till mobbningen.

Medlem sedan jan. 2004308 inlägg

Här är jag enig med LeonL, jag skulle inte vilja utsätta någon annan för de så jag tar nog att bli mobbad själv.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Bire skrev:

Mobbad, helt klart!!!
Som mobbad får man mer eller mindre legalt slå en komplett helidiot på trynet, det gillar jag!

:birp §e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Inget av det, jag vill inte uppleva grundskolan igen. Fy fan vilket jävla ämne. :x

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Hellre mobbare, såklart. För det första är man då en av de tuffa i skolan och slipper få spö, för det andra kan man bli snäll och bli en hjälte. Ett mobbningsoffer kan på sin höjd få upprättelse.

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

Spango, du har en intressant logik som alltid, men jag skulle hellre vara mobbad.

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Har, som LeonL, själv blivit mobbad som mindre. Inget jätteallvarligt, mest typ utfrysning och spydiga kommentarer. Typ slagen ibland. Men det är ju inte precis grov mobbning. Mobbad skulle jag aldrig mer vilja bli, men å andra sidan kan jag ligga och tänka på hur personen mår, om jag på något sätt gjort någon ledsen eller illa. Jag vet inte. Konstig fråga...

Medlem sedan juli 20011 129 inlägg

Skulle aldrig igen vilja mobba, inte heller bli mobbad.
Men om jag måste välja så väljer jag att bli mobbad då det ger mig större ärr på samvetet att veta vad jag gjort som ung & dum och vilka men det kan gett de mobbade.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Det är aldrig så enkelt. Ingen blir mobbare utan anledning, utan för att ge tillbaka på dem som har det sämre än en själv.

Mobbare har i de allra flesta fallen varit mobbade själva, alternativt varit undertryckta, och kanske misshandlade, eller ännu värre, hemma.

Mobbar gör man för att man har mindervärdeskomplex av något slag, och behöver ta ut det på nån som inte kan försvara sig.

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Den här frågan är så extremt puckad så det är inte sant. Ville bara att ni skulle veta att jag ångrar den här tråden något fruktansvärt.

Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag skapade den. Allvarligt talat, det finns olika grader av mobbning, vissa klarar man av, andra inte, så det borde inte gå att svara på den här frågan. Glöm den bara, eller något.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)