Jag är lite osäker vart denna tråd bäst hör hemma, men den handlar om:
Tokholmare
IT
Bilister
Shopaholics
...
Det har varit lite oroligt kring Infracity i norra storstockholm under morgonen. Det har öppnats (vid 8-tiden) en ny datorbutik, vilket orsakade att folk började köa redan kring midnatt. Som följdverkan tog p-platserna slut, och folk parkerade så illa att många tillfartsvägar blockerats om jag förstått saken rätt. Den lokala busstrafiken har dragits med 15 minuters förseningar på de busslinjer som gick i det området. Man fick forsla bort felparkerade bilar för att försöka få trafiken att fungera någorlunda. Det har varit 9 polispatruller (15-16 polismän) i området för att hålla ordning. Men inga kända bråk har inträffat.
Då undrar jag:
Hur är folk funtade när man ställer bilen (mer eller mindre) hur som helst bara för komma före i kön, speciellt om butiken inte ens har öppnat.
Med tanke på hur tumultartat det måste ha varit i området på morgonen måste folk verkligen vara kåta på rea-/extrapriser. Hur funkar folk egentligen. Kan människor inte vänta nån dag innan dom måste dit?
En datorbutik? Fan, det finns ju massor med datorbutiker, med tanke på personal-pc, onlinebutiker, alla annonser på blocket osv. hur stor är IT-marknaden egentligen? Eller snarare: hur mycket pengar har folk att lägga på datorprylar egentligen?
Det var tydligen "hysteri" här i Östersund när Alina öppnade sin butik för ett år sedan kanske. Min teori är dock att de hyrde in massa köande folk för att skapa en hype och på så sätt marknadsföra sig lite gulligt i lokalpressen. På något sätt. :OO
Jag är nog lika oförstående. Själv är jag inte så kåt på hysteri, varesig det gäller julhandel, midsommarrusningen på bolaget eller nyöppnade affärer i allmänhet.
Det var kanske erbjudande om gratis kaffe till de 100 första kunderna?
Nej, men allvarligt talat kanske det var en del öppningserbjudanden som lockade. Det har ju hänt förr.
Jag kom precis hem från Infra city. Började köa vid ettiden i natt.. jag köpte en bärbar för 5000 kr (2,8 ghz, 256 mb ram, 40 gb hdd, nätverkskort, modem, cd-rw + dvd) + trådlöst nätverkskort (pc-card) och tillhörande router för 500 kr. De flesta jag snackade med var ute efter den bärbara datorn eller mobilen från Ericsson (k700i utan abonnemang för 2000 kr). Det fanns 300 bärbara för 5000 kr och 250 k700i. När jag kom på natten var det redan rätt mycket folk där och när jag lämnade stället efter att ha köpt det jag ville ha stod det säkert 1000 pers i kön. Playstation 2 och Xbox såldes för 899 kr respektive 799 kr.
Nej, men allvarligt talat kanske det var en del öppningserbjudanden som lockade. Det har ju hänt förr.
Nog förstår jag att det fanns intressanta öppningserbjudanden. Men att det skulle vara en godtagbar ursäkt till att folk orsakar tumult köper inte jag.
Inget personligt Josef
Nog förstår jag att det fanns intressanta öppningserbjudanden. Men att det skulle vara en godtagbar ursäkt till att folk orsakar tumult köper inte jag.
Inget personligt Josef
Inte alls en godtagbar ursäkt men kanske en bidragande anledning till att så många "sökte sig" dit. ;)