webForumDet fria alternativet

Jag har sett den tidigare!

Småprat

3 svar · 305 visningar · startad av Pace

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg
Frågan#1

Allt som oftast är det alltid någon som kommenterar trådar med Den är bra, men jag har sett den tidigare.

Varför?

Jag försöker inte utpeka någon kriminell gramatiker, utan jag känner i princip likadant när jag har sett något före andra. Varför ligger det i vår natur att hävda oss att vi har sett saker för alla andra, alltså att vi har varit först? Är det en kamp och varför gör även jag, som i regel är emot det, på detta sättet? Och likaså klyschan "jag gillade dom bättre när de var underground".

Filosofiska reflektioner så här på slutet av dagen, när drogerna börjar går ur kroppen. Nädå, så illa är det inte. Än. ;)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Jag säger det snarare för att säga till andra att "det inte var något nytt för mig", vilket ungefär säger att "jag inte kunde få ett första intryck, då jag redan hade det". :p

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Den här tråden är gammal, jag har sett den förut.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Därför att vi ständigt letar efter nåt nytt. När vi ser ne tråd där det står "Kolla på detta, det är jättehäftigt", då vill vi se något nytt.
Får vi inte se nåt nytt då, så blir vi såpass besvikna att vi skriver en kort kommentar om det, och sedan går vidare och tittar på nåt annat.

294 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
165 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)