webForumDet fria alternativet

Sämsta filmen någonsin?

Film & TV

113 svar · 3 318 visningar · startad av :stefan: · sida 4 av 6

Frågan, av :stefan:

Okej, vi vill alla hylla de filmer vi tycker är bra, men vilka ska man göra allt för att undvika? Nu menar jag inte att man kanske tycker att Peter Jackson inte lyckats med sina Tolkientolkningar, utan de filmer som verkligen är fullständigt genomruttna... För min del är det Stealth Fighter (fast jag tror den heter Nighthawk här i landet) där Ice-T (bara dä

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

oelbal skrev:

Jag har nog aldrig sett en sån rulle, och då ska det sägas att jag ser jäkligt mycket film.

Jag som fick intrycket att du sett Python II...? ;)

En film som är dåligt i allt (förutom teknik - fotot etc. är helt OK) är Battle Royale II. Gillade ni Battle Royale, gör er själva en tjänst och kolla för guds skull inte på tvåan.

Medlem sedan feb. 200415 inlägg

oelbal skrev:

Men då snackar vi totalt genomusla filmer, där absolut ingenting är bra, men samtidigt får den inte vara för dålig, för då blir den ju kult. Alla skådespelare ska vara värdelösa, regin ska vara kass, manus obefintligt, fotot uselt, specialeffekter (om det finns några) ska vara löjliga, budskapet ska inte gå fram......osv i all oändlighet.

Jag har nog aldrig sett en sån rulle, och då ska det sägas att jag ser jäkligt mycket film.

Då ska du se )Spindelmannen (inte att förväxla med Spiderman som är en alldeles utmärkt underhållande film

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Om det är någon av er som kommit i kontakt med serien Mystery Science Theater så hittar man några riktigt dåliga filmer. Serien isig är kult och helt underbar men filmerna de tittar på i serien, mjo, de är i serien bara för att de är så värdelösa. :)

Medlem sedan sep. 20041 inlägg

Ni har uppenbarligen missat http://www.imdb.com/title/tt0274518/

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Jag har svårt att välja mellan "Payback" med Mel Gibson och "Ticker" med Steven Seagal. Ticker är väl i och för sig så urusel att den blir rolig att kolla på och därmed inte längre blir sämst. Ni som har sett den vet säkert vad jag pratar om... ;)

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

stylefreak skrev:

Skamlöst tråkig film. :x

Medlem sedan juni 2000319 inlägg

Alltså den smästa filmen är ju Speed 2: Cruise Control
http://www.imdb.com/title/tt0120179/
Den är ju totalt genomkass, speciellt slutscenen när båten kör in i bryggan - tog budgeten slut precis innan de skulle göra den scenen? Det är ju så illa gjort att man bara vill gå därifrån och sätta sig och titta på något riktigt spännande som en grå betongvägg eller torkand färg...

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Det mest tragiska är att jag har sett alla filmer ni skriver. :x

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

SH skrev:

Den är ju totalt genomkass, speciellt slutscenen när båten kör in i bryggan...

Men berätta inte hur den slutar! Kanske vill se den någon dag. ;)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

bollen skrev:

Jag kom på en sämre film, Independence Day.

bollen skrev:

Men då snackar vi totalt genomusla filmer, där absolut ingenting är bra, men samtidigt får den inte vara för dålig, för då blir den ju kult. Alla skådespelare ska vara värdelösa, regin ska vara kass, manus obefintligt, fotot uselt, specialeffekter (om det finns några) ska vara löjliga, budskapet ska inte gå fram......osv i all oändlighet.

Hur skall du ha det nu då? ;)

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

OveRRidE skrev:

bollen skrev:

Jag kom på en sämre film, Independence Day.

bollen skrev:

Hur skall du ha det nu då? ;)

Öh? Vad?

Jag tror nog att du fattar att jag svarade på spangos mumbojumbo om att "vi tar för lätt på det här med sämsta filmen någonsin", därav mitt svar att jag inte sett något som är 100% genomuselt, men om det inte vore för specialeffekterna i independence day så skulle ju den hamna i det facket.....och det är så nära genomuselt man kan komma.

Medlem sedan feb. 2004489 inlägg

Vilken film innehåller de genom tiderna sämsta fejk-tårarna; dålig regi; outhärdligt dåliga skådespelare; världens mest sämst dolda "jag-sätter-ett-mystiskt-piller-i-din-drink-som-kommer-att-göra-dig-yr"; oprovocerade inklipp av bilder på groteska bröst; och mer hemskt dåliga saker till?
Jo, Deadly Weapons, med Chesty Morgan och välkända 70talsporrstjärnan Harry Reems.

Den måste ses för att förstå dess kasshet.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Flera av de filmer som nämts här är ju rena rama kalasfilmerna jämfört med de massproducerade, direkt-till-TV-action-filmer från mitten 90-talet som Kanal 5 visar sent på natten då och då, jag tänker t.ex på mästerverk som Assault on Devil's Island med HULK-FUCKING-HOGAN i huvudrollen.

Jag kan säga att min hjärna kändes våldtagen efter att jag sett den (ja, jag frågar mig också varför jag inte stängde av, men den var så jävla dålig att det inte gick).

En annan höjdare som gick sent en natt på Kanal 5 för ett tag sedan var Men of War med vår käre Dolph Lundgren. Jävlar i min lilla låda vilken genomusel film!!

Jag menar, allvarligt, ni som inte gillar filmer som Zoolander och Being John Malkovich (två filmer som jag personligen gillar skarpt), ni måste väl ändå hålla med om att filmer av denna typ av extrem-lågbudget-action med fjärde klassens skitskådisar är enormt mycket sämre?

En högbudgetfilm som jag personligen avskydde var The 51st State, snacka om att jag saknar de en och en halv timmarna av mitt liv, men den var ju knappast sämst i världen.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Double Target

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Jag vet inte om någon redan har tipsat om denna sida, men man kan hitta många "roliga" filmtips på IMDbs IMDb Bottom 100, de hundra värsta filmerna i historien :).

Bl.a hittar man denna, Future War, som handlar om "A race of evil cyborgs kidnap humans from Earth's future to use as slaves, and take dinosaurs from the past to use as trackers.". Iiiiiihhhh, det låter för dåligt för att vara sant, den måste jag fanimig se :)

Eller varför inte Santa with Muscles, återigen med världens muskulösaste retard, Hulk Hogan.

Det finns en ocean av riktigt dåliga filmer, det är omöjligt att plocka ut en enda film som varandes den värsta av de alla, den titeln måste tilldelas fler än en.

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Hört att den skall vara Ghettoblaster-liknande. Och då är den bra! :P

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

oelbal skrev:

men om det inte vore för specialeffekterna i independence day så skulle ju den hamna i det facket.....och det är så nära genomuselt man kan komma.

Det finns nog ganska mycket annan film som är rejält mycket sämre än den rullen, oavsett hur kass du tycker att den är och av vilken anledning det nu må vara. ;)

Det lät lite konstigt bara att fullständigt rata en film som Independence day, när de kriterier du räknar upp för en dålig film inte känns berättigade i kritik mot den filmen. Det finns andra filmer som har sämre foto, sämre skådespelarinsatser, sämre story och allt annat krafs än just Independence day, hur hjältedrypande den än må vara.

Medlem sedan feb. 2004489 inlägg

Ooh, inte att förglömma, Nymphoid Barbarian In Dinosaur Hell. En titt på IMDbs "minnesvärda citat" från filmen räcker för att för dem som sett filmen: återfå alla minnen; och för de som ej sett filmen: hålla sig borta från den.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

sgtpepper skrev:

Bl.a hittar man denna, Future War, som handlar om "A race of evil cyborgs kidnap humans from Earth's future to use as slaves, and take dinosaurs from the past to use as trackers.". Iiiiiihhhh, det låter för dåligt för att vara sant, den måste jag fanimig se :)

Om man istället placerar dinosaurierna i rollen som kidnappare, och stryker cyborgs, då har vi den gamla tv-serien "V". Och den tycks ju vara populär bland många, så konceptet är nog inte helt dödfött. ;)

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Här kan man nog hitta en del kassa saker (http://www.ohthehumanity.com/index.html), och jag tror jag hittade någonting fruktansvärt där som aldrig borde ha fått se dagens ljus.

The Star Wars Holiday Special, nu har jag inte sett den men efter att ha läst om den började mina ögon blöda...

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)