Sämsta filmen någonsin?
113 svar · 3 320 visningar · startad av :stefan: · sida 3 av 6
Frågan, av :stefan:
Okej, vi vill alla hylla de filmer vi tycker är bra, men vilka ska man göra allt för att undvika? Nu menar jag inte att man kanske tycker att Peter Jackson inte lyckats med sina Tolkientolkningar, utan de filmer som verkligen är fullständigt genomruttna... För min del är det Stealth Fighter (fast jag tror den heter Nighthawk här i landet) där Ice-T (bara dä
Läs frågan i sin helhet →Jag kom på en sämre film, Independence Day. USA räddar världen genom deras uppoffrande patriotism. Urk!
oelbal skrev:
Jag kom på en sämre film, Independence Day. USA räddar världen genom deras uppoffrande patriotism. Urk!
Och så var vi tillbaks vid det svartvita, inverterade och ungerskdubbade igen. :l
Independence day är en bra film! Nästan lika bra som Mars Attacks.
Seriöst, alltså.
OveRRidE skrev:
oelbal skrev:
Jag kom på en sämre film, Independence Day. USA räddar världen genom deras uppoffrande patriotism. Urk!
Och så var vi tillbaks vid det svartvita, inverterade och ungerskdubbade igen. :l
Independence day är en bra film! Nästan lika bra som Mars Attacks.
Seriöst, alltså.
Snälla lilla ovejjajd, du är så söt när du är grinig... :L
oelbal skrev:
Snälla lilla ovejjajd, du är så söt när du är grinig...
Det är tidigt på morgonen, vad tror du?
Har just sett Cannibal Holocaust , totalt onödig film.
:stefan: skrev:
Dryden skrev:
Men hur kunde jag glömma?
Har du verkligen sett den?? :o
Japp. :r
Mitt försvarstal lyder "Hade ju hört att den skulle vara röten och var bara tvungen att kolla om det stämde, samt för att få mig ett gott skratt. Båda dessa 'förhoppningar' infriades.". ;)
OveRRidE: Jo, faktiskt. :)
Crossroads är bra. Den hör inte hemma på IMDBs bottenlista där den ligger hopplöst förankrad.
Mortal Combat: Final Battle.
James Bond: Die Another Day
Det är dom jag kommer på för nu. Skitdåliga men otroligt bra sömnfösare.
fiddler skrev:
Har just sett Cannibal Holocaust , totalt onödig film.
Nej, det är ingen toppenfilm men den ska ha cred för två saker:
- Musiken! Otroligt skön och stämningsfull.
- Filmen var banbrytande på många sätt för hela skräckgenren.
The Village...
Jag tycker att många verkar ta lite väl lätt på det här med "sämsta filmen någonsin". En dålig film kan man oftast uppskatta på nåt vis, t.ex. Independence Day som har schyssta spezialeffekter, Plan 9 from Outer Space som är kult etc.. Så som jag ser det får inte en Sämsta Film någonsin innehålla något som ens är i närheten av att vara uppskattningsbart, av någon, eller har jag fel?
Kanske är menat lite lätt på det...
Dåliga filmer är inget man skojar om! x( ;)
Jag stänger sällan av filmer, men 2 st som aldrig har/kommer att visas till slutet i min lägenhet är 1: American Samurai... helt otroligt kass... och 2: I huvudet på John Malcovitch, filmen jag spyr av att tänka på...
Men då snackar vi totalt genomusla filmer, där absolut ingenting är bra, men samtidigt får den inte vara för dålig, för då blir den ju kult. Alla skådespelare ska vara värdelösa, regin ska vara kass, manus obefintligt, fotot uselt, specialeffekter (om det finns några) ska vara löjliga, budskapet ska inte gå fram......osv i all oändlighet.
Jag har nog aldrig sett en sån rulle, och då ska det sägas att jag ser jäkligt mycket film.