webForumDet fria alternativet

Bröderna Lejonhjärta

Film & TV

8 svar · 792 visningar · startad av Bire

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg
Frågan#1

"The Good Guys Finally Die...TWICE!"

Råkade läsa lite på imdb & såg en recension av denna film som jag roades av.. http://www.imdb.com/title/tt0075790/ :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jänkaren skrev:

First: From a North American perspective, this is not a kids' movie. For three reasons: 1. The mood is far too depressing, 2. There is one apparently nude scene of the boys by the lake (although nothing is showing...this type of scene is more acceptable by Swedish standards), and 3. There is killing (by arrows, spears, burning...no gore however).

Hahaha, såna är vi här i landet! :e

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Den där dåren fattar inte att han hädar Svensk filmkultur. 12 spänn på att han är Amerikan.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

oelbal skrev:

Den där dåren fattar inte att han hädar Svensk filmkultur. 12 spänn på att han är Amerikan.

Raden "User Comments: bigdinosaur, Wyoming" bode väl ge en viss vägledning om att han är jänkare. ;)

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

här i Svedala är vi öppna och goa... :)

Medlem sedan feb. 2004489 inlägg

Jag hädar gärna svensk filmkultur, och lyssnar gärna på om andra gör det. Så länge hädaren i fråga har en bra grund till sina åsikter. Personligen skulle jag vilja ta denna chans till att häda lite svensk bokkultur också, Bröderna Lejonhjärta, men detta är ju en filmtråd, så det får vänta.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Det är minsann inget fel på Astrid Lindgren iaf... hon har lite dolda budskap, men det är inget negativt iaf...

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

:stefan: skrev:

oelbal skrev:

Raden "User Comments: bigdinosaur, Wyoming" bode väl ge en viss vägledning om att han är jänkare. ;)

¤"%#&"%#&

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Now if this movie were from Hollywood, I'd smell "sequel."

Tänk, det påminner mig om den där svenska recensenten som ratade att "Sagan om ringen-trilogin nu också hade kommit som bok". ;)

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)