Hittills har han ofta haft sina barn med sig på dessa vinprovningar eftersom han vill att de "ska få ett naturligt förhållningssätt till vin och inte se det som något som är tabu".
Ja, det är ju ett väldigt naturligt förhållningssätt att jogga runt berusad med barnvagnen :x
Alla har vi nog fått i oss en öl eller ett glas vin för mycket någon gång.
Det är olyckligt när det händer, men man måste ge människor mer än en chans. Om det upprepas så har personen ett problem, om det inte upprepas så får man ha överseende med händelsen, och se det som en engångsföreteelse.
Förhoppningsvis har personen lärt sig en hel del av det inträffade, och tagit lördom av detta, om uppgifterna nu är korrekta.
Senstationsmedia eller inte. Man tar fan i mig inte med sig ungarna i barnvagn i onyktert tillstånd - vilket han själv medger att han gjort.
Fast han hade väl inte planerat att bli onykter? Hela händelsen är mycket olycklig, men han måste få mer än en chans innan han döms ut.
Med tanke på att vi in Sverige idag dricker mer än vad vi gjort under de senaste 100 åren, så kan vi nog räkna med att fler personer i samhället kommer att drabbas av alkoholens baksidor, oavsett om de är politker eller ej.
Fast han hade väl inte planerat att bli onykter? Hela händelsen är mycket olycklig, men han måste få mer än en chans innan han döms ut.
Visst kan han få en chans - fast inte av mig. Han säger ju själv att han hade möjlighet att ta taxi, att hans son var med samt att han joggade med barnvagnen mitt i stan. Jag tycker inte att man ens har 1 chans för att slippa stämpeln omdömmeslös med dessa kriterier iom att det är barn inblandade. Hade han vinglat runt ensam hade jag gett blanka fasen i händelsen.
De kanske han har gjort. Men man har ju hört vilka fester de brukar var nära politikerna sätter sprätt på skattepengarna.... x(
Så egentligen är jag inte förvånad även om det kanske var privat denna gång.
Om han nu bad om att få ett alkotest borde han ju klara av att blåsa, eller hus?
Dessutom så krävs det ju inte så mycket av den som lämnar ett blodprov. Allt man behöver göra är ju att existera, och det gjorde han ju.
Det finns nog flera sätt att se på händelsen. Personligen är det för mig av mindre intresse hur många promille han hade. Han utsatte sitt barn för fara och han medger att han kände av alkoholen han intagit - det räcker för mig att tappa all sympati för honom. Hade det varit i en mer riskfri miljö hade det kanske varit en annan sak (fast det inte är bra det heller). Det spelar inte heller nån roll för mig om han var politiker eller inte, men det är väl därför händelsen tas upp i media - antar jag.
Verkar vara rena turen att inte barnet skadades :l
Han utsatte sitt barn för fara och han medger att han kände av alkoholen han intagit
Hur vet du att han utsatte sitt barn för fara?
Var har han sagt att han var berusad?
Från artikeln du länkade till:
DN skrev:
Själv uppfattade han sig inte som berusad...
Om jag förstår Bill rätt så går hans version av händelsen ut på att han inte var berusad och att han hade full koll på läget enda tills han blev överfallen av en för honom okänd person som skrek att hon skulle ta hans barn ifrån honom.
Jag vet inte hans version är sann men om den är det så tycker jag inte att hans reaktion var så konstig med tanke på att han har dödshot hängande över sig.
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849