webForumDet fria alternativet

Rammstein - Amerika

Musik

9 svar · 628 visningar · startad av Erik Juhlin

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg
Frågan#1

Vad tycks? Video kan ses här...
http://www.herzeleid.com/

Kanske inte riktigt samma klass som andra tunga Rammstein låtar. Men lite kul parodi.

Får se hur USA tar det. Antingen ser de väl det som en hyllningslåt till USA eller så ser de Rammstein som Al Quida-nazis och bombar Tyskland. :e

Lyssnade lite mer på texten. Sjunger ju...
"We're all livin in america
Coca-Cola, Wonderbra"

...men hörde nu...
"Coca-Cola, Sometimes war" :)

Flake lyckas ju se psycho ut som vanligt och Richard Kruspe ser hyfsat sliskig ut. Men Till Lindemann ser ju bara... tråkig ut.
Ska de likna nåt Buddy Holly aktigt?

Blä, man blir ju trött på det direkt. Känns som ett väldigt amerikaniserat sliskigt Rammstein sound. Men det är väl det som är meningen antar jag. :OO

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Lite tråkig, inte deras främst coverinspirerade låt, Das Model är tusen gånger bättre :)

Ingen som vet vart man kan hitta texten översatt till engelska då min tyska inte är den bästa? Antar att den är anti-usa med tanke på Tills påpekan att deras hjärtan är röda och till vänster.

Yes, Das Model är riktigt bra!

Men vad är låten en cover på? Vet ju att The Sounds gjort en låt med liknande text, men det är väl inte den de gjort en cover på..?

Medlem sedan feb. 200473 inlägg

erka skrev:

Lite tråkig, inte deras främst coverinspirerade låt, Das Model är tusen gånger bättre :)

Ingen som vet vart man kan hitta texten översatt till engelska då min tyska inte är den bästa? Antar att den är anti-usa med tanke på Tills påpekan att deras hjärtan är röda och till vänster.

Redigerat med anledning av webForums regler §3.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med PersianBulldog alternativt forumledare@webforum.nu.

PersianBulldog
Moderator, webForum

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Det enda som känns seriöst i låten och som är någorlunda bra är väl solot. Annars är det mest skrattretande, fast den verkar inte så seriös heller om man tar till videon. ;)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Asch, negativa ni då.. Jag gillar både låt & sound faktiskt. Över förväntan!

Medlem sedan sep. 20044 inlägg

Väldigt bra låt, och musikvideon med :)

Medlem sedan sep. 20001 943 inlägg

Såg videon idag på tv, låten är ju ett skämt ju. Är nog en av de sämsta jag någonsin hört helt seriöst :D

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)