webForumDet fria alternativet

Det där med att bry sig!

Politik & samhälle

3 svar · 311 visningar · startad av Lasp

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg
Frågan#1

I ett antal trådar har det varit på tapeten med att ingripa, civilkurage och sånt.
Även en diskussion om klotter (förlåt graffitti). Idag har jag läst denna artikel och jag tror att den är läsvärd om betydelsen av allas vår insats för ett bättre samhälle. :P
http://tidning.hd.se/07/hd0144.htm
Kom gärna med kommentarer om Ni tror på att städa utanför egen dörr.

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Bra artikel, tack för den!
Häromnatten anldes 9(!) bränder här i Borlänge, varav en i en kyrka. Efter att ha läst artikeln blir jag orolig att startskottet ljudit, men jag hoppas verkligen att det inte är så. Uttrycket "väck inte den björn som sover" passar onekligen bra, men hur ska man egentligen göra för att få björnen på vår sida?

Jag kan dock inte smälta att de jagar pimplare... ;)

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Re: Det där med att bry sig!

Lasp skrev:

I ett antal trådar har det varit på tapeten med att ingripa, civilkurage och sånt.
Även en diskussion om klotter (förlåt graffitti). Idag har jag läst denna artikel och jag tror att den är läsvärd om betydelsen av allas vår insats för ett bättre samhälle. :P
http://tidning.hd.se/07/hd0144.htm
Kom gärna med kommentarer om Ni tror på att städa utanför egen dörr.

Om den där artikeln har någon som helst verklighetsförankring (och det är jag rätt säker på att den har) så är det en känga, eller kanske snarare en slägga ;), mot alla de som tror att vi löser dagens samhällsproblem genom att "sätta dit de riktiga bovarna och låta oss medelsvensson få vara lite småkriminella ifred". ;)

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Artikeln visar att attityden är viktig, men den visar också hur snabbt man kastar attityden all världens väg och tar ett stadigt tag i släggan...

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)