webForumDet fria alternativet

SMS polisanmäldes

Medier & press

23 svar · 1 009 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Följande nyhetsnotis finns idag att läsa i Länstidningen i Östersund:

Nyhetsnotisen skrev:

Landstinget har beslutat att alla landstingsanställda som har minst tre barn måste avliva ett. Man får själv välja vilket.
Det beskedet kom via ett anonymt sms till en sjuksköterska som blev mycket skakad.
Sköterskan har polisanmält det inträffade som rubriceras olaga hot.

Källa: Sjuksköterska fick otäckt SMS

Fråga kolon: Ska jag sluta :moose och se :o i det hela?

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

sjukt. :o

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Hahahaha. Nasty, men kul. :D

Medlem sedan mars 2004455 inlägg

roligt men sjukt

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Frågan är vad som är sjukt. SMS-innehållet eller polisanmälan? För mig känns polisanmälan... konstig. Inte fan kan man väl ta ett sådant SMS på allvar? Rätta mig gärna om jag har fel.

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Dryden skrev:

Frågan är vad som är sjukt. SMS-innehållet eller polisanmälan? För mig känns polisanmälan... konstig. Inte fan kan man väl ta ett sådant SMS på allvar? Rätta mig gärna om jag har fel.

Sen finns det dom som söker "15 minutes of fame" att dom spelar för att bli C-kändisar

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Jag måste ha dålig humor, för det här tycker jag bara var idiotiskt och inte ett dugg roligt.

Nåja, att polisanmäla kanske är att ta i, men hon har åtminstone rätt att bli upprörd. Alla "skämt" är inte roliga för de som drabbas.

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Håller helt med altack.

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Det roliga är att det verkade som hon gick på det. Hur kan man tro att man måste avliva sitt eget barn och vad skulle hända om man inte gjorde det?

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Marcus E skrev:

Det roliga är att hon gick på det. Hur kan man tro att man måste avliva sitt eget barn och vad skulle hända om man inte gjorde det?

Hon "gick inte på det".
Självklart känner man sig kränkt när någon annonymt skickar ett brev som säger att man får välja vilket av sina barn som ska dö.
Ligger förfan inget skämt ens gömt i ett sånt sms. Idioti!

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

IMHO: När det inte finns en chans i helvetet att ett påstående skulle vara sant så kan man inte annat än att skratta åt det, speciellt om det är utformat som SMS:et ovan... :moose

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Skämtet är lika sinnessjukt som det är osmakligt.
Sköterskan är nog lika blåögd som hon är urbotat korkad.

Vilken soppa!

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Jag fick nått sms om att jag utförde 95% av mina samlag bakifrån och därför skulle börja betala hundskatt, det var inte roligt :(

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Dryden skrev:

Nej, det är väl i och för sig riktigt. Men om man betänker att alternativet är att stillatigande låta det passera, då har man ju med sin tystnad gett sitt medgivande till att det sker.
Jag kan också hålla med om att en polisanmälan kanske är lite överdrivet men samtidigt så är det en viktig markering om att "sånt här ska fan i mig inte ske" och det tycker jag är bra. :)

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

"THINK OF THE CHILDREN!"

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Ett annat grymt skämt om döden: http://www.codehot.co.uk/images/giggles/santa_RIP.jpg

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

UlfT skrev:

Ett annat grymt skämt om döden: http://www.codehot.co.uk/images/giggles/santa_RIP.jpg

:L :birp

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Bah, polisanmäla ett anonymt sms? :bla

Vänta bara, i morron ska jag skriva av ett anonymt sms jag fick till jobbtelefonen för några månader sen - där kan vi snacka grund för polisanmälan! :e

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Måste säga att det är lika humorlöst att anmäla, som det var att skicka det anonymt.

Sedan att vissa sjuksyrror i Ösd saknar humor hör väl inte hit.... §e ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Bättre sent än ännu senare!

Kom på att jag hade ju utlovat ett sms här, komplett med stavfel och särskrivningar! :e

Den fege anonyme skrev:

jag tycker att det är jävligt dålig stil att för sånt jävla oväsen vid denna tid punkten! Du kan fara åt helvete och jag tänker ringa din chef!

Klockan var inte ens åtta och inte var det nån som ringde chefen inte. :L

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)