webForumDet fria alternativet

fakta om barncancer

Studier & utbildning

5 svar · 428 visningar · startad av Lollipop

Medlem sedan aug. 200487 inlägg
Frågan#1

Hejsan!

Jag går i 3:e ring på Barn- och fritidsprogrammet och ska göra ett stort projekt arbete om barncancer...
Jag undrar om det är någon som vet var man kan vända sig för att få gratis faktablad och broschyrer hemskickat på posten?
Har bl.a. varit inne på hemsidan för Astrid lindgrens barnsjukhus men har inte hittat något, kanske inte kollat så noga men jag är tacksam för alla tips jag kan få.

Tack på förhand!

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

http://www.barncancerfonden.se/content/index.php

Dom borde väl ha?
Du kan ju alltid ringa till Astrid Lindgrens Sjukhus, eller varför inte besöka sjukhuset?
:OO

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Barncancerfonden är det första stället jag skulle besöka / kontakta.

mvh

Medlem sedan aug. 200487 inlägg

någon som vet om det kanske finns någon organisation som stödjer cancersjuka barn? ordnar ex. utflykter, läger med mera?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Flyttar från caféet.

Medlem sedan sep. 20021 655 inlägg

Lollipop skrev:

någon som vet om det kanske finns någon organisation som stödjer cancersjuka barn? ordnar ex. utflykter, läger med mera?

Jag vet att Lunds lasaretts avdelning för cancersjuka barn anordnar sådana evenemang, och även middagar för föräldrar. Jag förmodar att det är dock är stora skillnader mellan olika sjukhus.

Det finns även ett slott i England (Storbritannien?) som ägs av en äldre, känd brittisk skådespelare (jag kan inte komma på vem just nu). Han låter cancersjuka barn komma dit och bo, och barncancerfonden står för resan dit, har jag för mig.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)