..jag är så fast vid? Hårdrock eller metal? Så kanske det kallas i lekmannatermer men vad är det egentligen? Skulle någon insatt kunna hjälpa mig att reda ut den här gåtan? Nedan följer några ex. av den musik som jag är så fast vid:
- Axel Rudi Pell
- Kamelot
- Axxis
- Freedom Call
- White Skull
- Labyrinth
- Seventh Key
- Thunderstone
- Dragonforce
- Edguy
- Helloween
- Gamma Ray
- Lost Horizon
- Narnia
- Stratovarius
- Sonata Arctica
- Dark Moor
- Last Tribe
- Manowar
- Foreigner
Ni vet säkert att det finns många MÅNGA andra band som jag gillar, men frågan nu är vilken typ av musik (gräv djupt) huvuddelen av ovanståend band är!? För jag känner, att även om jag avgudar band som Skid Row, Maiden, Mötley, In Flames m.fl., så är det ändå något speciellt med just dessa. Måste bara ha samtliga Axel Rudi Pell, Axxis och Freedom Call-skivor :o :e
...alltså... jag bara älskar gamla Manowar... (<98) ...du har inte nåt som påminner om dom?! ...jag har hört några "The Lord Weird Slough Feg" som också är lite lagom skumma... :) ...fanns inte så likt...
De flesta av de där är definitivt Power Metal. En del av dem är dessutom riktigt bra :)
Edguy (som jag sett live två gånger i år) är lika bra eller bättre live än på skiva ;)
Kan även passa på att tipsa dig om ett annat tyskt power metal band som heter Rage.