webForumDet fria alternativet

Planer på utlandsresa!

Resor

10 svar · 359 visningar · startad av FreeZer

Medlem sedan jan. 2001950 inlägg
Frågan#1

Jag och flickvännen funderar på att åka utomlands nästa sommar och jag vill ha lite tips på bra ställen. Det som känns viktigast är att det är billigt (då känns det roligare att spendera pengar).

* Bulgarien, är det ett bra alternativ?

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Danmark. Det är billigt. ;)

Nä, du får nog precisera dig lite med vad ni vill göra - festa, titta på sevärdheter, se naturen, ligga på en strand, shoppa osv.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Det som jag kan rekommendera e att åka till New York City, Men som Pace sa, du får nog precisera dig lite mer av vad du vill få ut av resan...

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Esen skrev:

Det som jag kan rekommendera e att åka till New York City, Men som Pace sa, du får nog precisera dig lite mer av vad du vill få ut av resan...

Och definitionen på "billigt" får nog omvärderas då...

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

New York är inte billigt...

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

Baltikum är sevärt, trevligt och billigt! (var det iaf sommaren '99 ;) )
Bra vägar dessutom om ni känner för att bila (men ta färjan från Stockholm eller Helsingfors till Tallinn i så fall, så slipper ni tänka på att försöka mangla er igenom Den Ryska Byråkratin bara för att ta er runt Finska viken)
Bilar ni, så är förresten färjan Gdansk-Stockholm en helt OK genväg att ta till på hemvägen...

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

magnusfernstrom skrev:

New York är inte billigt...

kanske inte det billigaste alternativet, Men det e inte heller speciellt dyrt. Men i jämförelse med bulgarien så kanske det e dyrt.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Efter att ha sett OS så har i alla fall jag blivit sugen på Grekland. Så vitt jag förståt det hela så går det också att få resor dit för en lagom summa stålar. Vad man kan göra där? Tja, landet är ju fullkomligt proppat med det mesta, oavsett du är amatörarkeolog, solbadare eller en helt vanlig svensk fylleapa. ;)

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Priserna är ju otroligt låga till många olika ställen nu i veckan, sista minuten... :)

Medlem sedan jan. 2001950 inlägg

Pace: I första han har vi väl tänkt oss att "ligga på en strand", men sedan skadar det inte om man kan fara runt och se på lite saker och shoppa (helst billigt), ska inte till något "supa skallen av sig" ställe iaf! :) Sen kan jag säga att jag tänkt flyga, ska inte bila.

"Danmark. Det är billigt.", jag bor i Luleå så det kostar att ta sig dit också, hade jag bott i Malmö så hade det varit billigt :)

Esen: New York, vad kostar flygresan dit + hotell? nja, det får bli nån annan gång :)

Phorpher: Ny definition på billigt --> att det totalt sett inte ska kosta för mycket, resan + hotell, mat, alkohol, shopping... :)

caze: jo, men jag vill boka en resa och se fram emot den (lite av ett nöje det med)

Ska ta en titt på några resebyråer idag och se vad jag får med mig hem för kataloger :)

Medlem sedan jan. 2004308 inlägg

Bulgarien är ju alltid något om du vill leva billigt där nere, Bulgarien är billigt, lite "Mini-thailand" över de! *s* Ja och där kan du slappa, bada, roa dig, åka på diverse utflykter och se sevärdheter bla bla.. Och dessutom är de inte alltför kostsamt o få sig hotell o flygresa dit.

Grekland kan även de vara något, hyffsat billigt! Även där mycket att se och roas kan man alltid, bada går ju ann även där.

Turkiet? Eller Tunisien? Bra priser även där!

Enklast är väl att du o din partner sätter er ner o gottar er i resekatalogerna istället, nåt fastnar man alltid för!

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)