Jag är überförtjust i vit choklad, det är helt klart den godaste chokladen som finns. Dock börjar jag bli lite halvtrött på att äta ren vit choklad, utan att ha tillagat den. Jag vet att vit choklad är en ingrediens i många godsaker, men hittar bara inte recept på sådana. Kan någon hjälpa mig?
Alltså: jag söker recept där vit choklad ingår och i princip är basingrediensen.
Ska prata med min mor och se om jag inte kan få tag på receptet hon har på vit chokladglass - fantastiskt gott, ja den är så god att den fick vara dessert på mitt bröllop... :) *är tacksam över att ha en mor som ställde upp och gjorde glass till 100 personer*
1/2 l jordgubbar
3 st kiwifrukter
3 st bananer
100 - 150 g riven vit choklad
vaniljglass (av gammaldags typ)
Gör så här
Sätt ugnen på 250 grader eller grill. Skala och skär frukterna i bitar. Lägg ut dem på ugnssäkra tallrikar och strö chokladen över. Gratinera ett par minuter tills chokladen får lite färg. Servera med glassen.
Ska prata med min mor och se om jag inte kan få tag på receptet hon har på vit chokladglass - fantastiskt gott, ja den är så god att den fick vara dessert på mitt bröllop... :) *är tacksam över att ha en mor som ställde upp och gjorde glass till 100 personer*
Ja, snälla - prata med din mor! Snäälla! :) Vore hur gott som helst med vit chokladglass.. Uj uj uj.
Tackar för hjälpen!
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e