webForumDet fria alternativet

Projektarbete, men vad?

Studier & utbildning

8 svar · 381 visningar · startad av crisse6

Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg
Frågan#1

Heeeej!

Okej, nu glider man in i trean här då.. och då är det ju dags för projektarbete. Men vad ska man skriva om??? Jag är lite impad av dessa olika teorier eller vad man ska säga om hur vissa mord, självmord, 9/11 osv gått till egentligen. Men hur ställer man frågan i själva arbetet? Jag tänkte på te x teorin om Pentagon där vissa tror det var amerikanskt militärplan, eller Kurt Cobains självmord... ja ni förstår. "Hur gick det till egentligen?" Kan man sätta det som titel på arbetet??? Och sen leta reda på fakta kring olika händelser?

Kram på er!

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Vad går du?

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Re: Projektarbete, men vad?

crisse6 skrev:

Heeeej!

Jag är lite impad av dessa olika teorier eller vad man ska säga om hur vissa mord, självmord, 9/11 osv gått till egentligen.

Tror inte din lärare vill höra någon förvirrad konspirationsteori. Finns det inget annat som intresserar dig?

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Håller med clarkbones, tänk vidare lite mer så du kommer fram till en klar frågeställning som du kan köra på... Inte helt lätt, vet hur det känns ;) Tillslut kom jag och en polare fram till att jämföra Tiger och J.Lindeberg, deras erkonmi och popularitet :p

Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg

hmmm... okay... Jag går samhäll ekonomi
hjälp mig. Vad kan man skriva om då?? Intressen?
it, damer, fotografering, ekonomi...

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Jag läste också sam, ekonomi och jag valde ett utav mina intressen, mode... Har du en väl utformad frågeställning kan man väll ta nästan vad som helst?

Medlem sedan jan. 2004618 inlägg

Gör som jag; skriv arbetet först och ställa frågan/frågorna sen. Men det var säkert lättare förr när de kallade det Specialarbete och det bara var 10 poäng.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Flyttar tråden från caféet.

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Jag trodde dagens projektarbeten gick ut på att man skulle skapa en tjänst eller produkt?

Sedan att man helst skulle göra den med fler än 1 person för att lära sig samarbeta i ett projekt. Så var det iallfall för mig när jag gick ut gymnasiet för ett tag sedan.

281 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
150 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)