webForumDet fria alternativet

Ny skiva

Småprat

9 svar · 534 visningar · startad av Lofberg

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg
Frågan#1

Lite glädje ska jag väl ändå få ha i mig idag. Jo serni, idag köpte jag min första Steve Vai-platta. Fire Garden, som den så vackert heter, är hittills helt suverän. Ska lyssna mer noggrant när jag går till kojs. Att kunna köpa en cd-skiva på stan och veta att det är BILLIGT är ju helt fantastiskt. Senare inatt får jag trösta mig med lite skön gura ur lurarna. Någon här som lyssnar på Steve Vai? Eller kanske Michael Angelo eller Yngwie Malmsteen?

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

jo tack :) Det inköpet skall du nog inte vara helt missnöjd med! Duktig kille det där ;)

Yngwie är inte heller helt värdelös, gillar hur han blandar in klassiska musikstycken i grymma gitarr solon :)

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Bra val, Steve Vai är en av mina idoler och kan rekommendera några andra bra skivor med honom:
Passion and Warfare
Alien Love Secrets
The 7'th Song
The Ultra Zone
Alive in an Ultra World

... det finns självklart andra bra skivor, men dessa är bäst enligt mig.

Yngwie är ju skicklig på gitarr, men tycker inte alls att han är lika bra på att spela, eller lika variationsrik som Steve Vai. Såg dom båda i New York med G3... Steve Vai och Joe Satriani överglänste Yngwie!

En klar favoritlåt med Vai är "Bad Horsie" på skivan Alien Love Secrets, kolla på den videon... ;)

Medlem sedan okt. 2002142 inlägg

Jag tycker att Dregen är bäst!!! Vilken teknik och känsla!!!
Nä då, skojsade bara. "Vilken djävla taskspelare" som Yngwie sa när han hörde Dregen.

En kille som dock bör nämnas i sammanhanget, trots att han inte är ute efter hastighetsrekordet på gura är faktiskt:
Michael Schenker!
Otrolig känsla för melodier. Har aldrig gjort ett dussinsolo.

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

Vai är ju asskön! Yngwie däremot är ju lite tråkig... han försöker mest bara att spela fort ju.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Såg Michael Schenker live på Sweden Rock 99... det var en riktig gitarrkonstnär det... han stog säkert en kvart å bara lekte med sin flying-V :)

Medlem sedan aug. 2003316 inlägg

VAKNA FÖR FAN!!!!

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Hjärtat skrev:

VAKNA FÖR FAN!!!!

Wow vilken åsikt... :OO

Just i det här ämnet har han fattat en ståndpunkt, och sedan inte fattat något mer... ;)

Medlem sedan aug. 2003316 inlägg

han stog säkert en kvart å bara lekte med sin flying-V

Just det, lekte!

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Köpte Michael Schenker Group - Aware of Scorpions, idag för 39 kr på Coop. Toppenskiva :D

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)