webForumDet fria alternativet

Fear and Loathing in Lasvegas

Film & TV

14 svar · 372 visningar · startad av Ciliax

Medlem sedan jan. 2004170 inlägg
Frågan#1

Vad anser ni om denna rulle?

Själv tycker jag det är ett udner att den inte fått oscar i alla kategorier som finns! :)

http://www.minipara.com/movies99/lasvegas/img/02.jpg

Visst är dom rara? :)

MVH Ciliax

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

"We can't stop here, this is bat country!"

"Order in some golf shoes, or we'll never get out of here alive!"

Haha, underbar rulle. Min favoritscen är när han vaknar upp i sin hotellsvit som på något konstigt sätt förvandlats till en blandning av knarkarlya och träsk, iförd lårhöga gummistövlar, reptilsvans och bandspelare. Jag vet precis hur han känner sig :D

Faktum är att Fear and Loathing är en av de få filmer (eller är det den enda?) som faktiskt är bättre än boken den baserar sig på.

There he goes .... one of God's own prototypes, a high powered
mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live and too rare to die."

Det är helt klart min favorit kommentar! :)

favorit delen av filmen måste vara när han tar det där skiten vad det nu var på tungan å blir helt väck å sitter med en handduk på huvudet i sängen! :)

MVH Ciliax

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Den är helt underbar, har ni mycket pengar över någon gång tycker jag ni ska köpa Criterion Collection på DVD, sjukt bra extramaterial samt ljudspår.

Låter som ett kanontips! :)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Ciliax skrev:

avorit delen av filmen måste vara när han tar det där skiten vad det nu var på tungan å blir helt väck å sitter med en handduk på huvudet i sängen!

Meskalinet, menar du. :e

Ja, det är en fantastisk rulle. Speciellt när Del Toro ligger och viftar med kniven i badkaret och när Depp skall försöka ta sig ner från den karusell-liknande baren.

Japp det verkar inte vara det lättaste när man tagit all den där etern! :)

Medlem sedan aug. 2003316 inlägg

UNDERBAR FILM

Första gånger jag såg den så drack jag och en polare en massa jordgubbs champange! Fint som snus :birp

OveRRidE skrev:

Ciliax skrev:

avorit delen av filmen måste vara när han tar det där skiten vad det nu var på tungan å blir helt väck å sitter med en handduk på huvudet i sängen!

Meskalinet, menar du. :e

Nej, adrenochrome! Det där som satanisten - del Toros f.d. klient - utvunnit ur hjärnan på någon stackare. "As your attorney, I advise you to take a hit out of the little brown flask in my shaving kit." :e

Medlem sedan jan. 2000640 inlägg

då ni verkar gilla filmen, så läs nån av Thompsons böcker. typ. kingdom of fear eller nått =)

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Kanonfilm

Mr.Nils..... Är dom lika utflippade som filmen? Böckerna alltså!

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

spango skrev:

Nej, adrenochrome!

Är det inte meskalin de kallar det? Jag har ett distinkt minne av det..

Men jag har nog aldrig någonsin sett en sjukare film i hela mitt liv faktiskt. :e

OveRRidE skrev:

spango skrev:

Nej, adrenochrome!

Är det inte meskalin de kallar det? Jag har ett distinkt minne av det..

Nix, det är ju en del av scenen, när han berättar hur han fick tag på det. "Straight from the pineal gland..." Dessutom serveras meskalin normalt i fast form eller som te och tar timmar innan det slår in. :stud

Medlem sedan jan. 2000640 inlägg

Ciliax>> japps. + att kingdom of fear innehåller roliga bilder när han polar med Johnny Depp etc =)

290 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
151 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)