"Order in some golf shoes, or we'll never get out of here alive!"
Haha, underbar rulle. Min favoritscen är när han vaknar upp i sin hotellsvit som på något konstigt sätt förvandlats till en blandning av knarkarlya och träsk, iförd lårhöga gummistövlar, reptilsvans och bandspelare. Jag vet precis hur han känner sig :D
Faktum är att Fear and Loathing är en av de få filmer (eller är det den enda?) som faktiskt är bättre än boken den baserar sig på.
There he goes .... one of God's own prototypes, a high powered
mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live and too rare to die."
Det är helt klart min favorit kommentar! :)
favorit delen av filmen måste vara när han tar det där skiten vad det nu var på tungan å blir helt väck å sitter med en handduk på huvudet i sängen! :)
avorit delen av filmen måste vara när han tar det där skiten vad det nu var på tungan å blir helt väck å sitter med en handduk på huvudet i sängen!
Meskalinet, menar du. :e
Ja, det är en fantastisk rulle. Speciellt när Del Toro ligger och viftar med kniven i badkaret och när Depp skall försöka ta sig ner från den karusell-liknande baren.
avorit delen av filmen måste vara när han tar det där skiten vad det nu var på tungan å blir helt väck å sitter med en handduk på huvudet i sängen!
Meskalinet, menar du. :e
Nej, adrenochrome! Det där som satanisten - del Toros f.d. klient - utvunnit ur hjärnan på någon stackare. "As your attorney, I advise you to take a hit out of the little brown flask in my shaving kit." :e
Är det inte meskalin de kallar det? Jag har ett distinkt minne av det..
Nix, det är ju en del av scenen, när han berättar hur han fick tag på det. "Straight from the pineal gland..." Dessutom serveras meskalin normalt i fast form eller som te och tar timmar innan det slår in. :stud