webForumDet fria alternativet

Hur skall man tänka för att inte skjuta allt på framtiden?

Livsfrågor & relationer

13 svar · 1 222 visningar · startad av Nickemannen

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg
Frågan#1

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Rätt.

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Vilken stress man då får, och hur allt skulle bli mycket enklare om man delade upp sina ärenden på ett snyggt sätt. ;)

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Positivt... :OO

Att det känns bättre efteråt att ta tag i något på en gång istället för att veta att om man inte gör det på en gång kommer samma jobbiga känsla att vara densamma om en timme/dag/vecka.

Jag har nu skjutit upp att slänga dom där jäkla opantbara ölburkarna och ölflaskorna alldeles för länge nu och så fort jag öppnar skafferiet blir jag irriterad. Hade jag gjort det på en gång så hade jag ju sluppit många irritationer... ;)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Punkta upp förstås!
Sätt upp punkter på ett papper, gärna på kvällen innan.
Ta en lätt punkt som första, ta sedan tråkiga svåra punkter.
Kom ihåg mitt gamla motto!
Gör vad du ska, så får Du tid, till det du vill.
Många gånger behövs svar eller åtgärd från någon annan. Då är det bra att passa över bollen så tidigt som möjligt, annars kan dom inte fortsätta.
Jag tror att det är så enkelt.
Du har tagit dig an en mycket viktig fråga. Lycka till med en "plan". Hälsningar "sickan"

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Gör det du helst vill skjuta upp FÖRST, nu genast! När det är gjort är det ju lättare att ta itu med resten. Det värsta är ju redan avklarat...

Och sätt gärna upp allt som ska göras på en lista så kan du bocka av när det är gjort. Då känner man sig stolt och duktig och orkar ta nya tag. ;)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Det hela handlar om att man skall prioritera rätt. :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Flyttar tråden från caféet.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Re: Hur skall man tänka för att inte skjuta allt på framtiden?

Nickemannen skrev:

"Om jag gör det nu så slipper jag göra det sen."

eller

"Ju fortare jag hamnar på efterkälken, desto mer tid har jag att hinna ikapp" ;)

Medlem sedan jan. 2004308 inlägg

LeonL skrev:

Det hela handlar om att man skall prioritera rätt. :)

Nja.. snarare att man har diciplinen! :p

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg
Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Hur har det gått Nickemannen?
Har du testat med några enkla strukturer?
Vi är nyfikna, mest jag!

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jag spinner vidare på Lasp inledning: :)

• Planera och avsätt tid för allt arbete. Ett väldigt vanligt problem är att man bara reserverar tid för möten eller resor. All tid bör planeras. Avsätt tid före och efter ett möte för att gå igenom beslutsunderlag samt skriva protokoll eller renskriva mötesanteckningar.
  • Kom ihåg att du har en papperskorg. Både en elektronisk och en fysisk.
  • Håll rent runt omkring dig. Ha endast det du håller på med framme. På så sätt är det lättare att fokusera på det du ska göra.
  • Säg nej. När något dyker upp som du knappast tror att du hinner med, säg nej. Du mår bättre och folk har en fantastisk förmåga att respektera att man faktiskt prioriterar andra uppgifter.
  • Skriv en lista med uppgifter och bocka av allt eftersom.
Medlem sedan jan. 2004618 inlägg

Man ska inte ha så höga krav. Det finns inga måsten. Allt handlar om orsak och verkan och om vad man vill göra kontra vad som kommer att hända om man gör det man vill göra istället för det man tänkte göra, men som man ändå inte gjorde för att man inte ville.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)