webForumDet fria alternativet

kundbokare?

Jobb & karriär

7 svar · 635 visningar · startad av Kimsan

Medlem sedan aug. 2004192 inlägg
Frågan#1

jag undrar hur ett arbete som kundbokare via telefon fungerar. Är det ett sånt jobb då man ringer och stör folk mitt i middagen eller?
Har jobbat på SIFO och det var en pain in the ass!

x(

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Same shit different name.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Alla jobb där man aktivt ringer runt o jagar kunder suger ju ap-pung i mitt tycke..

jag tycker inte riktigt jag fick svar på frågan... ÄR det så att man ringer runt eller blir man uppringd?

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Kimsan skrev:

jag tycker inte riktigt jag fick svar på frågan... ÄR det så att man ringer runt eller blir man uppringd?

Det kan det vara, men det kan också vara vanlig kundmottagare, varför inte fråga företaget du skall jobba för? (vilket företag?)

Edit Publishing AB ... inte en aning vilka dom är, men jag bara kollade lite på arbetsförmedlingens sida...

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Hittade inget med google om dom(vilket inte behöver betyda något), men det luktar lite telefonsälgare.

Medlem sedan mars 200010 inlägg

Hej!
Om det är ett jobb som mötesbokare och det gäller business-to-business är det väl vanligen så att du ringer på en lista med prospekts för att boka in möten för säljarna.
Förmodligen får du då en fast summa för varje möte du bokar in samt eventuellt provison för varje lyckad affär som bokningen leder till. Kanske har du även en fast grundlön.
Förmodligen ringer du i så fall inte till gamla tanter mitt i Bingo-Lotto, utan det rör väl sig om att komma fram till någon inköpare/marknadsansvarig eller liknande på diverse företag under dagtid... ;-)

(Snygg webbsida du hade förresten...)

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
137 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
136 ms — ändringar (db)