fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inläggNu har även jag hört skivan! :) Den spontana reaktionen efter flera av låtarna var: "Nämen den gamla godingen...vänta lite...det är ju första gången jag hör skivan...". Han känns igen den gamle!
Adams delar nog lyssnarna i två läger. Antingen gillar man honom och då får skivan toppbetyg, eller också tycker man han är mossig och ger bottenbetyg. Jag gillar honom!
LlergellMedlem sedan sep. 20001 943 inlägg Är exakt likadant för mig som för dig marja. De få saker jag gillar sågar de där så kallade recensenterna :(
Sverige svar på Bryan om man får säga så, trots att han inte vill vara det längre kanske. Stefan Anderssons senaste skiva, Strangers House tycker jag är helt underbar. Den fick väl en 1a eller 2a på sin höjd tror jag.
Han är ju föknippad för många med Catch the moon, tror det är på ett liknande sett med Bryan och Summer of 69 och Heaven, för de som inte är så insatta i honom känner sällan till fler låta :(
KKarlssonMedlem sedan maj 2000252 inlägg Har hört skivan men det måste vara nåt fel, efter ungefär fyra låtar så börjar samma låtar om och om igen...
Sen snurrar det på så där. Dessutom måste det vara nåt slags inbyggt jäkelskap i musiken för att jag somnar efter ett tag när jag provar lyssna lite ordentligare! ;)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
lergell skrev:
..., för de som inte är så insatta i honom känner sällan till fler låta :(
Jo, "tyvärr" blir det ju så. När man nämner Bryan så blir det per automatik de två låtarna du nämner, plus Everything I do. Synd.
Det värsta i Bryan-recensions-väg var dock efter spelningen i Helsingborg i somras. Jag hittade en recension och skribenten, som senare visade sig vara en person som varit på ett antal Bryan-gig både i Sverige och utomlands, kände alltså inte till There will never be another tonight. Eller som han då själv skrev:
Skribenten skrev:
...och river av en för mig totalt okänd låt. Jag trodde jag hört allt med honom, men tydligen inte, antar att det var en ny låt.
Jag skiter i vad media skriver, oavsett det är bra eller dåligt. För det första är det jag själv som bestämmer om det jag lyssnar på är bra eller dåligt och dels så är smaken, som bekant, delad. Jag tycker till exempel att Kent-hypen är ett mysterium. I mina ögon är de, sedan några år, ett av världens mest överskattade band.