webForumDet fria alternativet

Open Road

Musik

24 svar · 765 visningar · startad av PersianBulldog

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg
Frågan#1

Hörde just Bryan Adams nya låt Open Road. Måste erkänna att den är riktigt bra (Inte bättre än Summer of 69) men helt klart värd att digga till!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Bah! Inte ens jag har hört den än. ;)
Väntar med oerhörd spänning och enligt rykten ska den kommande plattan Room Service vara en blandning av Waiking up the neighbours och Reckless. Mycket intressant.

Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg

Jasså, kan du inte sjunga lite för mig så jag också får lyssna på den då ;)

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

jaså, har gubben kommit tillbaka... :) ...annars är det inte mkt som slår klassiska "A horse with no name" med America... (Neil Young)

Då har man äntligen hört den och här kommer några spontana reaktioner:

- Run to you-intro.
- Skönt sound, något som jag har saknat sedan 18 til I die (1996) (om man räknar bort soundtrackplattan Spirit).
- Munspelssolo! Göttigt!
- Hans röst är ju hur soft som helst. Som vanligt.
- Ganska trallvänlig, lite typiskt singel.

Som vanligt lär väl denna låt inte vara plattans starkaste vilket bådar riktigt gott! Inte Bryans bästa, men han börjar hitta tillbaka nu tycker jag. Skönt, och längtan till nya plattan blev ännu större. 20 september. Då jäklar. :D

Medlem sedan mars 2003580 inlägg

Skön låt!
Efter att ha lyssnat på låten sitter jag nu och nynnar på den och sjunger dom små textsnuttarna som fastnat. Det är ett rätt bra betyg. :)

Längtar tills skivan kommer, hoppas att den är kanon! :)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Har hört den ett flertal gånger på radio sen ett par dar tillbaka och den är helt okej, ska bli spännande att höra resten av plattan. :)

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Oki kanske blir så att man åker med på BA i vinter, om han nu orkar sig tillbaka till Sverige! ;)
Har än inte hört något nytt.... Dryden stängde av när jag kom dit.....

Jag sitter och lyssnar på plattan Spirit (2002), soundtracket till filmen med samma namn. Jag måste säga att det här är en av hans bästa plattor röstmässigt, underbart mixat med ett soft och skönt sound. Har ni inte lyssnat igenom plattan så gör det. Glöm dock inte bort att se filmen också då musiken får en helt annan innebörd än om man bara lyssnar på plattan rakt upp och ner. Underbar softarplatta!

Förhandsbokad!

Room Service!

Då sitter man äntligen och lyssnar på nya plattan! Några favoriter har redan infunnit sig och det är Nowhere fast och Why do you have to be so hard to love. Tummen upp för nya plattan! Härligt! :D

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Jag läste just en recension av plattan och kände just att jag måste skaffa den. :)

fiddler skrev:

Jag läste just en recension av plattan och kände just att jag måste skaffa den. :)

Länka människa! ;)

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Dryden skrev:

fiddler skrev:

Länka människa! ;)

Recensionen finns i dagens Borlänge Tidning :h . Jag hittar den inte i nätupplagan. Om den inte kommer upp kan jag citera den lite senare.

fiddler skrev:

Jag läste en recension i tisdags och den vart rätt sågad... :e

Jönköpings-Posten skrev:

Sorry, Bryan, men det här duger helt enkelt inte. Du är för trist helt enkelt. Hur länge är det nu som du har hållit på med samma gamla raspiga mainstreamrock? Säkert över tjugo år.
Då borde man åtminstone slagit upp orden utveckling och upptäckarlusta i lexikonet någon gång. Men inte ens det verkar du ha gjort. Och det är nog den största anledningen till att det är så totalt ospännande att tillbringa ens en timme i ditt sällskap.
(apropå massa pålägg gjorda i hotellrum runtom i världen) Den 3 juni i somras till exempel, Då var du och dina musiker på SAS Hotel i Helsingborg och spelade in.
För min del hade det inte gjort något alls om den här plattan aldrig checkat ut.

Två tändstickor av fem möjliga. Skaplig sågning. ;)

Om jag varit recensenten så hade jag, med den texten, satt en etta. Klart missvisande betyg. ;)
Aftonbladet och Expressen gav också varsin etta.

Dryden skrev:

Om jag varit recensenten så hade jag, med den texten, satt en etta. Klart missvisande betyg. ;)
Aftonbladet och Expressen gav också varsin etta.

Nu var det ju bara ett citat av hela recensionen - det gäller att ha koll på citaträtten... :e
Resten var inte helt lika elakt, men nästan. ;)

Medlem sedan sep. 20001 943 inlägg

Tycker East side story är den bästa låten på plattan efter att ha lyssnat igenom den ett par gånger :)

...därefter kommer nog This side of paradise och Open Road.

Nowhere fast är skön. Det är lite On A Day Like Today-sound över plattan, fast med en mer positiv känsla på något sätt.

Medlem sedan mars 2003580 inlägg

Jag gillar verkligen den här skivan. :)
Mina favoriter (just nu) är Room service, She's a little to good for me och East side story.

Ovanligt att recensenterna sågar något jag tycker om... ;)

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)