Bah! Inte ens jag har hört den än. ;)
Väntar med oerhörd spänning och enligt rykten ska den kommande plattan Room Service vara en blandning av Waiking up the neighbours och Reckless. Mycket intressant.
Då har man äntligen hört den och här kommer några spontana reaktioner:
- Run to you-intro.
- Skönt sound, något som jag har saknat sedan 18 til I die (1996) (om man räknar bort soundtrackplattan Spirit).
- Munspelssolo! Göttigt!
- Hans röst är ju hur soft som helst. Som vanligt.
- Ganska trallvänlig, lite typiskt singel.
Som vanligt lär väl denna låt inte vara plattans starkaste vilket bådar riktigt gott! Inte Bryans bästa, men han börjar hitta tillbaka nu tycker jag. Skönt, och längtan till nya plattan blev ännu större. 20 september. Då jäklar. :D
Oki kanske blir så att man åker med på BA i vinter, om han nu orkar sig tillbaka till Sverige! ;)
Har än inte hört något nytt.... Dryden stängde av när jag kom dit.....
Jag sitter och lyssnar på plattan Spirit (2002), soundtracket till filmen med samma namn. Jag måste säga att det här är en av hans bästa plattor röstmässigt, underbart mixat med ett soft och skönt sound. Har ni inte lyssnat igenom plattan så gör det. Glöm dock inte bort att se filmen också då musiken får en helt annan innebörd än om man bara lyssnar på plattan rakt upp och ner. Underbar softarplatta!
Då sitter man äntligen och lyssnar på nya plattan! Några favoriter har redan infunnit sig och det är Nowhere fast och Why do you have to be so hard to love. Tummen upp för nya plattan! Härligt! :D
Jag läste just en recension av plattan och kände just att jag måste skaffa den. :)
Jag läste en recension i tisdags och den vart rätt sågad... :e
Jönköpings-Posten skrev:
Sorry, Bryan, men det här duger helt enkelt inte. Du är för trist helt enkelt. Hur länge är det nu som du har hållit på med samma gamla raspiga mainstreamrock? Säkert över tjugo år.
Då borde man åtminstone slagit upp orden utveckling och upptäckarlusta i lexikonet någon gång. Men inte ens det verkar du ha gjort. Och det är nog den största anledningen till att det är så totalt ospännande att tillbringa ens en timme i ditt sällskap.
(apropå massa pålägg gjorda i hotellrum runtom i världen) Den 3 juni i somras till exempel, Då var du och dina musiker på SAS Hotel i Helsingborg och spelade in.
För min del hade det inte gjort något alls om den här plattan aldrig checkat ut.
Två tändstickor av fem möjliga. Skaplig sågning. ;)