webForumDet fria alternativet

Expressens fantastiska vinklingar

Medier & press

5 svar · 660 visningar · startad av UlfT

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg
Frågan#1

Expressen skriver om en person som försökte tjäna sig en hacka på sedelförfalskning, men blev lurad av sina medbrottslingar. Men hur vinklar Expressen historien egentligen? Jo, de framställer brottslingen som ett offer för en bedragarliga. Ett offer som vi ska tycka synd om, bara för att han inte fattade den gamla grundregeln "låter det för bra för att vara sant, är det förmodligen inte sant." Varför denna vinkling? Ser de verkligen inte vad det faktiskt är för något som tomten har försökt göra?

http://www.expressen.se/index.jsp?a=166156

Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg

Ja, vad säger man.
Hur sjukt som helst.
Sverige i ett nötskal.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Han kan väl anmäla inkomstförändringen till "sjukakassan" så kanske han får ersättning!

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Undrade samma sak när jag läste artikeln. Orkade jag skulle e-posta artikelförfattaren.

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Hur kan man överhuvudtaget vara så DUM så att man tror att någon ska kunna "trolla" fram pengar?!

Att maila artikelförfattaren tycker jag låter som ett utmärkt uppdrag för frågelådan. Tooooooooor! :)

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Vafan. I Rom gör man som romarna. I falskmyntarbranschen slår man sönder folks knän med järnrör eller bjuder dem på betongskor och ett dopp om de blåser en, så är det bara. Herregud, det är som om man skulle köpa gräs på Plattan och upptäcka att det var vanlig gråbo när man kom hem... jag skulle vilja se Expressen skriva en snyftartikel om det! ;)

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)