Tips på hamburgertillbehör? Själv brukar jag ha någa av följande: Kryddor: Grillkrydda, svartpeppar, kryddsalt Såser: Amerikansk dressing, majonäs, ketchup, senap, vitlöksdressing Grönsaker: Isbergssallad, tomat, gurka, saltgurka, gul lök Övrigt: Cheddarost Känns inte som det finns så mycket mer? Vad brukar ni ha? :)
Hur lägger ni tillbehören? Hos mig ser det ut så här:
Så här ser min hamburgare ut:
Bröd, topp
(eventuellt lite dressing, så att brödet ligger kvar)
Tomat
Ketchup, tillsammans med smält ost blir det go röra
Ost, ska ligga på det varma kötten så att den smälter lite
Biffen
Sallad, det blir en fin bädd för biffen
Dressing, som ett "klister" för resten av pålägget
Bröd, botten
Det här blir en mycket fin och god hamburgare. Blir riktigt hungrig när jag tänker på det. :)
Men McDonalds fungerar bara om man är hungrig. Om man är _sugen_ skall det vara hemmagjorda!
Hemmagjord går ju det också, Men kan dok inte göra det själv, Eftersom en uslare kock en mig får man leta länge efter...
Så man får passa på när morsan lagar maten...
Kan du vrida på värmereglaget på spisen?
Kan du ta fram en stekpanna?
Kan du hälla i olja eller smör?
Kan du lägga i en hamburgare och vända på den tills den får "hamburgarfärg"?
Kan du ta ur den ur stekpannan?
Kan du skära sallad?
Kan du skära tomater?
Kan du ta ut bröd ur frysen?
Kan du värma brödet?
Kan du placera hamburgaren på hamburgerbrödet?
Kan du ta ut ketchupflaskan?
Kan du placera ketchup på hamburgaren?
Kan du hyvla ost, alternativt ta bort plasten på den redan skivade osten?
Kan du vrida på värmereglaget på spisen?
Kan du ta fram en stekpanna?
Kan du hälla i olja eller smör?
Kan du lägga i en hamburgare och vända på den tills den får "hamburgarfärg"?
Kan du ta ur den ur stekpannan?
Kan du skära sallad?
Kan du skära tomater?
Kan du ta ut bröd ur frysen?
Kan du värma brödet?
Kan du placera hamburgaren på hamburgerbrödet?
Kan du ta ut ketchupflaskan?
Kan du placera ketchup på hamburgaren?
Kan du hyvla ost, alternativt ta bort plasten på den redan skivade osten?
Det är inte svårt att tillaga hamburgare ;)
Visst kan jag göra alla de där som du räckna upp, Men behöver ju bara göra några moment eftersom jag verken käkar sallad, ketchup, tomater och hamburgare...
Men det e inte de som e problemet utan det e som du skrev:
"Kan du lägga i en hamburgare och vända på den tills den får "hamburgarfärg"?
Fick precis en ideé, Man kanske ska testa sina kunskaper i helgen och steka några hamburgare och göra några Såna här
och sen bjuda hem några polare och sen så får vi se ifall jag kan fixa ihop något som går att käka...
"Kan du lägga i en hamburgare och vända på den tills den får "hamburgarfärg"?
Det e där allt blir knasigt...
Hur många gånger har du provat? ;) Övning ger färdighet! :D
sätt spisen på fyran och placera en stekpanna där. Klicka i en klick smör och vänta tills smöret har smällt och "tystnat". (Slutat bubbla.)
Lägg sedan i den frysta hamburgaren på stekpannan. (Överkurs: lägg till egen grillkrydda ;)) Vänd den varje minut tills den har fått en s.k. "hamburgarfärg", som magnusfernstrom så vackert kallar det. :e
Om du är osäker på om köttet är färdigt eller inte kan du ta stekspaden och skär upp ett litet snitt från kanten till mitten. Om du inte ser något rosa alls; lägg upp det på brödet! :D
Efter stekspadetricket får köttet en pacman-liknande form. :p
Fick precis en ideé, Man kanske ska testa sina kunskaper i helgen och steka några hamburgare och göra några Såna här
och sen bjuda hem några polare och sen så får vi se ifall jag kan fixa ihop något som går att käka...
Tja. Vänd då på den lilla hamburgaren med jämna mellanrum. Brukar räcka med tre-fyra minuter på varje sida.
Visst det e ju bara att vända...
Sen vad man har för varme på spisen spelar ingen roll :)
Nu kan jag ju inte direkt säga att jag lagar mat varje dag så dom få gångerna jag gör det så brukar det bli fel, Oftast förvarmt så att det blir bränt och inte färdigt innuti, Men det e kanske sånt man lär sig efter att tag?