Jag gör ibland fetaost-burgare. Supergott.
Vanliga hamburgare med mycket ruccolasallad, stora tomatskivor, rödlök och smulad fetaost. :)
51 svar · 3 554 visningar · startad av Goblim
Tips på hamburgertillbehör?
Själv brukar jag ha någa av följande:
Kryddor: Grillkrydda, svartpeppar, kryddsalt
Såser: Amerikansk dressing, majonäs, ketchup, senap, vitlöksdressing
Grönsaker: Isbergssallad, tomat, gurka, saltgurka, gul lök
Övrigt: Cheddarost
Känns inte som det finns så mycket mer?
Vad brukar ni ha? :)
Vanliga hamburgare med mycket ruccolasallad, stora tomatskivor, rödlök och smulad fetaost. :)
Den hemburgaren jag föredrar eller rättare sakt den enda hamburgaren jag käkar e:
Filet o Fish Naturel...
Eventuellt någon grillkrydda...
Mc Feast alla gånger *ler* Fast ja..
Dressing, ketchup, stekt ägg, lök.. :p
Grillkrydda, svartpeppar, amerikansk dressing, ketchup, isbergssallad, tomat, hamburgarost (finns i förpackningar), ev. krossad gul lök.
LeonL skrev:
Grillkrydda, svartpeppar, amerikansk dressing, ketchup, isbergssallad, tomat, hamburgarost (finns i förpackningar), ev. krossad gul lök.
Har du snott mitt recept? :o
Jag satt och skrev exakt samma saker när jag upptäckte att du redan hade gjort det :l :(
Det är ju ett tag kvar, men grillen hemmavid kör en smarrig julburgare!
Sallad, gurka (har jag för mig), stark senap, rostad lök och rödbetssallad - låter bisarrt men är kalasgott! :)
Kryddor: Vet inte, Det är inte jag som steker hamburgarna.. §e
Såser: Amerikansk dressing och Ketshup.
Grönsaker: Isbergssallad, tomat och Gruka.
Övrigt: Ost
Löken försämmrar bara smaken på hamburgaren.. :x
bluxbluxo skrev:
Löken försämmrar bara smaken på hamburgaren.. :x
Det beror ju på mängden! :bla
Själv gör man sitt eget hamburgarkött. Godare än de där från förpackningarna. :p
När man gör hamburgarna kan man testa att blanda i fajitaskrydda. Då behöver man inte några andra kryddor.
Sedan är det ruskigt gott med Keso Chili till hamburgaren. :)
annesophie skrev:
Jösses! Det där lät verkligen supergott. Måste testas någon gång. :D
Läste den här tråden igår och blev så sugen, så det blev hamburgare till middag igår. Vad jag hade på? Strimlad isbergssallad, skivade tomater, ketchup, ost, egna goda biffar (inga äckliga färdigköpta) och en mumsig "dressing", blanda lätt creme fraiche med sweet chilisås, passar också till tacos och grillad kyckling till exempel. Det var kanongott!! :bire
För att inte tala om efterrätten, men det ska jag tillägna en egen tråd strax. :)
N's Flottbomb ;):
2x kött
Majonäs mellan bröd och burgare och burgare och burgare.
Ost på burgarna
Ketchup om man känner för det, grillkrydda likaså.
Blandfärs eller oxfärs som grillas.
Ketchup, HP-sås, tomat, tabasco, tjockt med gul lök, ngn vällagrad ost. Det är mumma det :)
Fetaost brukar jag också använda, eller så kastar man i taco-kryddmix, lite soja och vitlök :D.
Hamburgers är mitt mellannamn ;)
Vi kan väl spinna vidare på frågan då... ;)
Hur lägger ni tillbehören? Hos mig ser det ut så här:
Hamburgarbröd, topp
amerikansk dressing
hackad gul lök
strimlad isbergssallad
hamburgare
två skivade tomater
hamburgarost
Hamburgarbröd, botten
Jag gör ibland fetaost-burgare.
Mhm! Dock gör vi det som fetaost-biffar istället. :) Med ris, sallad och en smarrig sås. :) Supergott!
Gjorde idag efter att ha läst den här tråden ett mer eller mindre lyckat experiment. Min vanliga erfarenhet av hamburgare är: tråkig, blaskig, fet.
Då lade jag alltså på det tråkiga färdigproducerade hambugerbrödet på brieost (faktiskt ganska gott, blev lite segt och gosigt tillslut), en dressing bestående av gräddfil vitlök och sweet chilisås ((den var ok), färsk bladsallad direkt från trädgården (den är lite besk, och en del smakar dill men annars är den jättebra), gurka och gul lök. Jag tyckte det blev lite sött så jag hällde i lite soja också.
Det var ganska gott. Godare än det brukar vara i alla fall.