Det är nog svårt att spara några större summor. Jag antar att du redan tankar på obemannade stationer? JET brukar anses som de billigare, men det är ändå inte mer än kanske 10 öre under andra obemannade som vi talar om. Möjligen kan man försöka hålla koll på om det är priskrig på någon ort. Råkar man ha vägarna förbi, kan man ju lika gärna tanka där. Så gjorde jag för några år sedan då jag av andra skäl ofta passerade Uppsala då det var ett priskrig där. Men om man inte har vägarna förbi, är skillnaden oftast för liten för att det ska vara värt att ta en tur dit bara för att tanka.
Idag tankar jag på Shell eftersom jag (av någon anledning) har ett Shellkort. Tror att det blir lite billigare med sånt kort men hur det står sig i förhållande till Jet vet jag inte.
Hoppas naturligtvis på att det snart blir priskrig i Göteborg men det känns avlägset. ;)
Det är nog bara priskrig som kan göra att du kan tjäna några större summor (om du inte tänker väldigt långsiktigt ;)) men som du själv sa så känns det inte som att det kommer bli något priskrig i Göteborg precis. ;)
Men däremot så är det (eller har varit iaf) ett stort priskrig i Kristianstad. :P
Idag tankar jag på Shell eftersom jag (av någon anledning) har ett Shellkort. Tror att det blir lite billigare med sånt kort men hur det står sig i förhållande till Jet vet jag inte.
Med de priser som gäller idag, skulle du spara 8 öre/liter med JET.
Jag tankar på Jet då de ligger lägst i stan och dessutom har två stationer som jag passerar dagligen.
Idag kom dessutom mitt Jetkort så no more hundralappstankning! :e
Det är väl nackdelen med Jet btw, de tar bara cash eller egna kortet - är väl dyrt med hanteringen av bankkort antagligen...