Det e ju inte speciellt många evenemang som e gratis så varför skulle detta vara gratis?
Själv har jag inte gått ditt och skulle aldrig komma på tanken att göra det heller...
Men 280 spänn e väl inte speciellt dyrt, Det e väl en ganska normal kostnad ifall man ska göra något...
Ska du gå på Kostert, Fotboll, Ishockey, Teater osv så får du även där betala mellan 200 - 1000 spänn så varför skulle det vara något speciellt med att man får betala när man ska gå in på Pridepartyt?
Jämför med andra festivaler så är det ingenting att snacka om. Det är inget pris för att ta sig in på ett festivalområde.
Nu kanske ska tillägga att detta var endagsbiljett (280:-), Men veckobiljetten kostar 550:- och e inte heller det speciellt mycket...
Ta bara ZTV´s festival. Runt 7-8 hundra, Sen vet jag inte vad Hultfreds biljetterna kostar men knappast under 500 spänn...
700:- måste man lägga för att få ett tredagarspass till Storsjöyran (egentligen är det bara 2½ dagar, torsdagen räknas som halv). Det är lite väl saftigt, även om man bjuds på en herrans massa artister.
700:- måste man lägga för att få ett tredagarspass till Storsjöyran (egentligen är det bara 2½ dagar, torsdagen räknas som halv). Det är lite väl saftigt, även om man bjuds på en herrans massa artister.
Lite off topic:
Ere inte Storsjöyran som har typ massa artister från hela världen?
Eller har jag blandat ihop någon annan festival med denna?
Hultsfredbiljetterna är mycket dyrare, men det är ju en mycket större festival. Ta däremot Yran i Östersund som var i helgen som jämförelse. Priset på en helgbiljett är för nästan tusenlappen. En dag/kvällsbiljett över 300:-.
Sen kan man ju undra över varför inte "Ungdomarna från Eskilstuna" tog reda på vad biljetterna koster innan dom åker ditt, Då skulle dom kanske inte behöva bli så "besvikna" över att biljetterna e så fruktansvert dyra igemförelse med alla andra festivalbiljtter i sverige....
Endast en person är anställd på festivalen, övriga 300 är volontärer. Samtliga artister uppträder gratis.
Utifrån de förutsättningarna, låter det onekligen lite dyrt?
Jo, Men hur stor chans e det att denna uppgift stämmer, Kommer ju från en av Eskilstuna Ungdomarna som AB intervjuar...
Det står inte att det påståendet skulle komma från någon av Eskilstuna-ungdomarna. Det står bara som ett konstaterande. Dessutom intervjuar de en informationsansvarig för Pride. Du kan inte tänka dig att de möjligen kan ha fått den uppgiften från henne?
Endast en person är anställd på festivalen, övriga 300 är volontärer. Samtliga artister uppträder gratis.
Utifrån de förutsättningarna, låter det onekligen lite dyrt?
Jo, Men hur stor chans e det att denna uppgift stämmer, Kommer ju från en av Eskilstuna Ungdomarna som AB intervjuar...
Det står inte att det påståendet skulle komma från någon av Eskilstuna-ungdomarna. Det står bara som ett konstaterande. Dessutom intervjuar de en informationsansvarig för Pride. Du kan inte tänka dig att de möjligen kan ha fått den uppgiften från henne?
Eftersom jag tror att det e falsk påstående så tror jag inte att det kommer från en av dom ansvariga...
Men alla kan ju såklart göra sina egna uppfattningar av situationen...
Men 280 spänn e väl inte speciellt dyrt, Det e väl en ganska normal kostnad ifall man ska göra något...
Allt är relativt. Jag är inte den som klagar på att något är för dyrt, har jag inte råd med en vara/tjänst köper jag den inte. Däremot är 280 kronor för en stunderande faktiskt ganska mycket, det är nästan 30% av studiebidraget.
Allt är relativt. Jag är inte den som klagar på att något är för dyrt, har jag inte råd med en vara/tjänst köper jag den inte. Däremot är 280 kronor för en stunderande faktiskt ganska mycket, det är nästan 30% av studiebidraget.
Men ifall man ska gå på någon annan festival, Ex: Ztv´s festival eller Hultsfred så får du använda mer än 100% av studiebidraget...
Som du sa, Har man inte råd så får man avstå...
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25