Håller på att bygga ett flygplan, dvs ett ultralätt flygplan... men bygger detta utifrån ritningar och mått. så är det nån som stött på sådana nånstans, dvs mått eller ritningar på ett litet flygplan...
Det är ju ett litet flygplan med motorn bak och en trekantig vinge. Skall sy och bygga vingen själv och vore lättare om manhade lite mått och så...
Har inga ritningar. Kan däremot nämna att jag har flugit med ett sådant plan. En klart skojig upplevelse. :) Man känner verkligen att man flyger på riktigt. Eventuellt skulle jag kunna höra mig för om ritningar på jobbet där det finns två trike-entusiaster. Men det får bli efter semestern om två veckor.
Hehe jo kan tänkas men har svårt att bygga saker med ritningar. Bygger helst utifrån hur det ser ut i verkligheten och ifrån huvet.. men ritningar underlättar så man har lite mått att gå efter...
Hur vågar man flygga något som man själv byggt!?
Kan förstå att man vågar göra det om man är expert på området, men det låter det inte som att du är!
Att bygga saker som går på marken kan ajg nästan förstå, men går det fel i luften så går det illa!
Såvitt jag känner till, måste även ultralätta plan besiktigas innan de får flyga. Alltså bör det inte vara någon större fara (relativt sett i alla fall). Får du chansen att hänga med någon på en flygning med ett ultralätt plan, kan jag bara rekommendera dig att övervinna eventuell rädsla. Det är definitivt värt det.