webForumDet fria alternativet

Fasen va surt!

Småprat

24 svar · 827 visningar · startad av filippo

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg
Frågan#1

Jag har sagt till mina vänner att det värsta som kan hända är att jag träffar en tjej (faller vid första ögonkastet) i mina gamla hemtrakter. Med tanke på att jag trivs i Östersund och avstånd ner osv. så skulle det bli så jobbigt. :r
Förra veckan, under Gyllene Tiders spelning i Lysekil så händer detta, en jätte söt och trevlig tjej. Allt känndes perfekt. :f Men! Hon är ifrån Vänersborg och detta gör att allt faller, hon vill inte ha ett förhållande på distans osv.
Frågan jag ställer mig nu: Varför ska man råka ut för detta! :x :l

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Re: Fasen va surt!

filippo skrev:

Östersund är en plats med alldeles för få trevliga och söta tjejer :p ;)

Skämt åsido, lider jag med dig, vet hur det känns... Taskig sitatuon... :(

Re: Re: Fasen va surt!

caze skrev:

filippo skrev:

Ja jag har tyvärr också märkt detta. De bor för få här för att de ska passa alla... Men 70 mil, det är inte rättvist!

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Re: Re: Re: Fasen va surt!

filippo skrev:

Men 70 mil, det är inte rättvist!

Nepp! Har en flickvän som bor i hässelby och jag bor själv på Lidingö, ganska långt det med, helt på andra sidan sthlm även om det inte går att jämföra med 70 mil kanske :e

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

...ja... va fan... det är det som är meningen med äkta kärlek... man ska ompröva sig lite... då ser man om det håller också... :)

Danny skrev:

...ja... va fan... det är det som är meningen med äkta kärlek... man ska ompröva sig lite... då ser man om det håller också... :)

men när ena parten redan säger nej pga avstånd då är det väldigt kört.
Jag har ju exempel på att det funkar: Dryden + Marja så man ska inte säga inte, men man måste ju testa! ;)

Jag dateade en tjej i Italien... såå... man kan ju inte säga att det är kört bara för lite avstånd :) ...men... jovisst... det ställer ofta till det... inte mkt å göra åt om den ena säger nej... man får låtsas att ödet gjorde det på det viset... och att den som sade nej kanske hade nån anledning utöver det man kanske trodde...

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Annars är Vänersborg rätt fint... :)

oelbal skrev:

Annars är Vänersborg rätt fint... :)

Man är uppvuxen med Vänersborg som närmsta stad, så det är inte mycket den staden kan erbjuda mig.

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Re: Fasen va surt!

filippo skrev:

Hört talas om flexibilitet?
Se det från den positiva sidan!

Varför inte packa och beställa biljett till det som kan vara ditt livs resa?
Livet är kort och möjligheterna få, känns det rätt så flytta. Det finns andra värden i livet än prestigearbeten och hög lön.

De kompisar du verkligen har - följer med i flytten. De "kompisar" som försvinner i flytten kan du ersätta med nya vänner på din nya hemort!

Blårand skrev:

filippo skrev:

Hört talas om flexibilitet?
Se det från den positiva sidan!

Varför inte packa och beställa biljett till det som kan vara ditt livs resa?
Livet är kort och möjligheterna få, känns det rätt så flytta. Det finns andra värden i livet än prestigearbeten och hög lön.

De kompisar du verkligen har - följer med i flytten. De "kompisar" som försvinner i flytten kan du ersätta med nya vänner på din nya hemort!

Jo jag har tänkt tanken! Men att göra det efter att ha träffats i sju timmar + telefon och ett fåtal sms känns inte rätt. Jag kan ju bli stående på den ort som jag flyttade ifrån för fyra år sedan utan den anledning som gjorde att jag hamnade där. Det får ju gärna gå några månader och kanske x antal resor till varann innan man flyttar. :l

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Äh de kommer och går; jag kan slå vad om att det inte är första gången du känner så.
Låt denna glida vidare och ta nästa som befinner sig mer geografiskt tillgängligt.

PersianBulldog skrev:

Äh de kommer och går; jag kan slå vad om att det inte är första gången du känner så.
Låt denna glida vidare och ta nästa som befinner sig mer geografiskt tillgängligt.

Jo det är så jag har tänkt, men ändå är det svårt med tanke på att det är första jag träffat på fyra år. Att de sedan skulle bli från min gamla hemort kan man bara skratta åt.... :OO :r :OO :r :OO :r

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Känn dig utvald.
Det kommer många fler tillfällen.
Sedan kommer du att fundera över hur det hade blivit!!!
Problemet med vprt fria liv är att man måste välja själv!!
Frihet är också ett djävla ansvar.

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Tror inte det är någon idé att lägga upp stora planer i livet, utan det gäller nog att kliva på något av de tåg som kommer och går. För med erfarenhet vet jag att det går allt färre avgångar desto äldre man blir.

Kan nog i efterhand hålla med dig om att det krävs en större grund att stå på än några timmars kontakt, för att man ska packa sitt lass och flytta vidare.

Man vet vad man har, men inte alltid vad man får. Ett dilemma som alltid dyker upp i olika sammanhang.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Tråden flyttas från Caféet då den verkar seriös.

Mitt tips; håll kontakten, gör kanske någon resa ner, hon någon resa upp, kolla av läget. Ni lär ganska snart märka om "ni två blir en". ;)

Blårand. Det där var väldigt kloka och bra ord!!

"Oroa dig inte för morgondagen, i övermorgon är den över."

Är det någon som känner killen som råkar träffa några av Sveriges mest osäkra tjejer..... :OO
Japp, de är jag.... Fyra år och inte någon, inte ens i närheten av nån.
Så har man på två veckor nu träffat två stycken :r En tycker inte om att resa, det är för långa avstånd i Sverige. Den andra tycker att hon hade för litet kontaktnät och körde en ny kille varje kväll.... :q
Är det bara jag som har otur eller beter sig kvinnfôlk på dette sett nu för tiden? :l Just nu tycker man bara att de kan.... :bla

Medlem sedan jan. 2003573 inlägg

Jag lider med dig.. :birp

/M

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

caze skrev:

Det finns väl bara massa killar i Östersund?
Med tanke på att Militär anlegningen ligger där och hur många tjejer gör lumpen?

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)