webForumDet fria alternativet

Ambient?

Musik

5 svar · 243 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Hejsan!

Jag söker musik där man kan höra havet, fågelkvitter, djungelljud och såna där grejer. Vet ni vad det kallas? Ge gärna tips på skivor också.

Mvh,
Silfver

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

reiki och healingskivor brukar ha sån lugnande musik. men endast kvitter/djungel mm för sig vet jag inte var det finns :/

Jag förstår. Inga titlar? Inte så lätt att söka på "healing" på ginza. :e
Jag vet att det ska finnas skivor där man endast lyssnar på havet, fiskmåsar och så vidare. Har dock inte den blekaste om vad det kallas.

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

Pröva med "sounds of nature". hittade lite där, men det kallades också "Relaxing-New Age". Men det mesta verkar vara med musik. :(

Har "hittat" några låtar på internet (som kallades "sounds of nature") med bara naturljud, men när jag köpt skivor har dom alltid innehållit musik. :l

bewern skrev:

Pröva med "sounds of nature". hittade lite där, men det kallades också "Relaxing-New Age". Men det mesta verkar vara med musik. :(

Har "hittat" några låtar på internet (som kallades "sounds of nature") med bara naturljud, men när jag köpt skivor har dom alltid innehållit musik. :l

Tackar för tipset. Men lustigt att ingen har någon platta med bara sån här "musik". Trodde det var vanligt. :)

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

silfver skrev:

bewern skrev:

Tackar för tipset. Men lustigt att ingen har någon platta med bara sån här "musik". Trodde det var vanligt. :)

Jag har hittat en hemsida sim säljer CD-skivor med naturljud - utan musik: http://www.naturesmusic.com/ :)

625 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
478 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
144 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
478 ms — ändringar (db)