S silfver Medlem sedan apr. 2003 12 679 inlägg Frågan 14 juli 2004 17:51 #1 Hejsan!
Jag söker musik där man kan höra havet, fågelkvitter, djungelljud och såna där grejer. Vet ni vad det kallas? Ge gärna tips på skivor också.
Mvh,
Silfver
J Jerpa Medlem sedan feb. 2003 2 532 inlägg reiki och healingskivor brukar ha sån lugnande musik. men endast kvitter/djungel mm för sig vet jag inte var det finns :/
S silfver Medlem sedan apr. 2003 12 679 inlägg Jag förstår. Inga titlar? Inte så lätt att söka på "healing" på ginza. :e
Jag vet att det ska finnas skivor där man endast lyssnar på havet, fiskmåsar och så vidare. Har dock inte den blekaste om vad det kallas.
B bewern Medlem sedan juni 2002 3 097 inlägg Pröva med "sounds of nature". hittade lite där, men det kallades också "Relaxing-New Age". Men det mesta verkar vara med musik. :(
Har "hittat" några låtar på internet (som kallades "sounds of nature") med bara naturljud, men när jag köpt skivor har dom alltid innehållit musik. :l
S silfver Medlem sedan apr. 2003 12 679 inlägg
bewern skrev:
Pröva med "sounds of nature". hittade lite där, men det kallades också "Relaxing-New Age". Men det mesta verkar vara med musik. :(
Har "hittat" några låtar på internet (som kallades "sounds of nature") med bara naturljud, men när jag köpt skivor har dom alltid innehållit musik. :l
Tackar för tipset. Men lustigt att ingen har någon platta med bara sån här "musik". Trodde det var vanligt. :)
B bewern Medlem sedan juni 2002 3 097 inlägg
silfver skrev:
bewern skrev:
Pröva med "sounds of nature". hittade lite där, men det kallades också "Relaxing-New Age". Men det mesta verkar vara med musik. :(
Tackar för tipset. Men lustigt att ingen har någon platta med bara sån här "musik". Trodde det var vanligt. :)
Jag har hittat en hemsida sim säljer CD-skivor med naturljud - utan musik: http://www.naturesmusic.com/ :)