Du behöver lappen, ja.
Frågan kan verka dum men behöver man lappen (om att hämta paket) när man ska hämta ett paket?
Eller räcker det med idkort?
Vem som helst skulle ju kunna sabba och sno uthämtningslappen...
19 svar · 591 visningar · startad av Type
Frågan kan verka dum men behöver man lappen (om att hämta paket) när man ska hämta ett paket?
Eller räcker det med idkort?
Vem som helst skulle ju kunna sabba och sno uthämtningslappen...
Du behöver lappen, ja.
Du kan hämta mha legitimation och Kollinummer om paketet ligger på postcentret.
JAreMANNEN skrev:
Du kan hämta mha legitimation och Kollinummer om paketet ligger på postcentret.
Vad är ett postcenter?
Josef, näe man kanske inte behöver id... tänkte att man kunde ta det istället... sen har jag kollinummer också... det är bara att jag inte orkar vänta till nästa vecka på avi:n om paketet är levererat idag...
Men avi:en behöver du...
Nae.... Inte nödvändigtvis.
Har du bara kolliid:t så ska det gå bra att hämta paktet.
postcenter = uthämtningsställe
JAreMANNEN, var hämtar man annars ut paket?
Aja...
Men posten.se-s text är inte direkt uppmuntrande...
JAreMANNEN skrev:
jadu, hur ska vi veta?
Ring posten är mitt tips..
Lycka te!
Jo, det blir nog bäst. Tack för all hjälp iaf.
Hämtade ut ett paket utan avi igår och gick jätte bra, ringde först till posten och kollade om man kunde det och de välkommnade mig att hämta ut det :) Väl där visade jag ID , betalad och paketet var mitt. En dag tidigare än beräknat.
Jag har sällan med mig varken lapp eller id, det går alltid bra ändå.
oelbal skrev:
Det beror väl ändå på hur känd man är på uthämtningsstället ;)
Type skrev:
oelbal skrev:
Det beror väl ändå på hur känd man är på uthämtningsstället ;)
Hehe, jo, självklart är det en fördel om man känner de som arbetar där... ;)
Vad jag kan minnas behöver jag bara visa ID om försändelsen redan är betald. För postförskott räcker kollinummer.
Vissa utlämningsställen kräver av någon anledning AVI. För att få ut paketet snabbare kan man då hämta AVIn på postcentret.
brorsan råkade ut för precis "Försändelsen har ej kunnat levereras....." idag. Det verkar ha slutat med att de istället för att leverera paketet hit lämnat det på närmaste "serviceställe" eller vad det numera kallas.
Börjar nästan tro att det "null pointer exception" som posten.se's paketspårning råkade ut för under natten om man matade det med hans kollinummer har något med det att göra...
i vilket fall.. att hämta ut paket med enbart kollinummer , och ev. idhandlingar, fungerar ofta men inte alltid. Har råkat ut för dels att de på utlämmningsstället hävdade att nummret innehöll för många siffror och därför skulle vara fel. På ett annat ställe hävdade de att avi'n krävdes för att få ut paketet. Trotts vi flera gånger tidigare plockat ut grejjor där med enbart nummer.
Det fungerar ofta enbart med nummret.. men inte alltid :)
Bitstate, men mitt paket skulle jag ändå hämta ut på servicestället... Men jag vet inte.. får väl vänta till på måndag tror jag...
Jag skrev ut en avi-liknande pryl på datorn med rätt kollinr. och hämtade paketet på en lördag. fungerade bra för mig, och när känner inte personalen, och fick göra jobbet själv :e
Lämnade fram pappret med kollinr. gubben gick å hämtade packetet med orden " du kan väl lägga inn alla upgifter sålänge, jag kan inget om datorer"
Jag bakom disken och matar postens dator :e