webForumDet fria alternativet

letar efter hopfällbar galge av metall

Konsumentråd

5 svar · 905 visningar · startad av sabbacus

Medlem sedan juli 2002630 inlägg
Frågan#1

Tjenamoss.
Jag har tänkt köpa en skinnrock för runt 4000:- nu och konstigt nog är den skittung (5-10 kg uppskattningsvis) och jag vill förbereda mig för detta genom att köpa en rejäl galge för detta då mina plastgalgar i teorin inte kommer att plala med vikten i långa loppet.

Och då detta är en schysst svart rock som kommer att få mig att se jätteond ut har jag klurat lite på detta och bestämt att jag ska ha en galge man ibland kan se på film, nämligen en ihopfällbar galge man har i innergickan som i grova drag består av tre ledade pinnar med en krok på som man sedan knåpar ihop till en galge. Detta ser inte bara coolt ut utan imporerar också på de personer som står runt en i t.ex. garderobsköer osv :e

Hursomhelst, mitt problem är att jag aldrig lyckats hitta en sådan här galge någonstans, så jag vet inte vad de kallas eller vart man kan köpa de.

Något som vet vart man kan införskaffa en sådan galge?
/M

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

En googling på foldable coat hanger gav följande.

Annars har du denna också.

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

ta ett gäng plastgalgar och tejpa ihop, och sätt på lite wellpapp så det inte blir fula märken på jackan då den är så tung. En sådan där galge på bilden i metall lär o göra grymt fula märken i jackan. :(

Ser trevliga ut men samtidigt inte vidare robusta ut, särskilt inte den från Travelaccessories.
Galgen från gogogear finns också här men då till ett betydligt lägre pris (tillfälligt slut dock :-( )

McD skrev:

ta ett gäng plastgalgar och tejpa ihop, och sätt på lite wellpapp så det inte blir fula märken på jackan då den är så tung. En sådan där galge på bilden i metall lär o göra grymt fula märken i jackan. :(

Att ha en robust galge hemma är inga problem. Problemet (om det ens uppstår) är att jag inte vill sabotera galgar för folk jag besöker alternativt när jag hänger in galgarna i diverse garderober på uteställen. Det är då jag behöver den mer modulära men alltjämt robusta galgen.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Imponansfaktor = mycket hög!!!

Haha! :e

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)