Bire eller någon annan som bor, har bott eller nåt liknande. Vad kan man göra i Falun på en söndag E-middag till Måndag dagtid ev fram till 12-15 tiden?
Det är så att min tjej ska opereras på måndags morgon o vi åker upp till lugnets scandic på söndagen. Men jag vet inte vad jag ska göra, nån som har lite förslag.
Jag har redan bstämt mig för en affär men det är ju fort avklarat. Jag har tillgång till bil. Visst man kan dra iväg till Borlänge (ca 2 mil?) men är det så mycket bättre? Eller ska jag ligga o slappa i poolen o bada bastu hela dan?
Enligt SMHI (just nu) blir det regn på söndag men ej måndag fast det kanman ju inte lita på så här i förväg men det är ju iaf ett riktmärke. Eller blir det att åka runt runt o bara utforska intressanta vägar...
Tja, ska du bo på Scandic så behöver du inte ens gå utanför dörren.. Det finns en bowlinghall i källaren nämligen + bra solarium & pool etc..
I övrigt.. Falun.. Söndagkväll.. Nej, det finns inget vettigt att göra. Såvida inte gruvan är öppen för visning vill säga. Jag vet, det kanske låter trist, men gå ner i gruvan & påstå att du inte tyckte det var rätt intressant! ;)
Gruvan, Falu bildemontering, Kupolen i Borlänge, Köra stäckan Smedjebacken -> Falun några gånger, Köpa motorsåg på en välbesökt motorsågsbutik i Falun, Åk på älgsafari.
Ahh, rätt person svarade iaf och den jag hade hoppats på - Bire. :)
Nu är det mer måndag Fmiddag som jag e själv.
Koppargruvan har jag faktiskt inte varit i ÄN trots att man e dalmas men den är säkert väldigt intressant.
Bowling e ju också rätt kul då man inte fastnar med tummen som jag hr en tendens att göra. Ja, jag vet att det finns olika stora hål men det brukar inte hjälpa. Då e de andra hålen ocks stora så tappar men klotet o det går inge bra. Men varför inte. De har kanske bättre hålanpassningar i Falun än i Avesta ;)
Men det blir nog som vanligt. Jag tar dagen som den kommer. Tack iaf för diverse exempel.
Brimba... nä det finns inget att säga.. om du åker till dalafjällen stanna till där o kolla vad som finns....
Eftersom jag själv bott på landet mestdels av mitt liv kanske man ska skicka iväg sig själv på kollo... Dagkollo på Hellmansö
Fritid Falun anordnar dagkollo på den vackra ön Hellmansö i Runn. Verksam- heten är kostnadsfri och till för dig som gått ut årskurs 4 eller är äldre