webForumDet fria alternativet

Kort vistelse i Falun

Småprat

11 svar · 623 visningar · startad av Jerpa

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg
Frågan#1

Bire eller någon annan som bor, har bott eller nåt liknande. Vad kan man göra i Falun på en söndag E-middag till Måndag dagtid ev fram till 12-15 tiden?

Det är så att min tjej ska opereras på måndags morgon o vi åker upp till lugnets scandic på söndagen. Men jag vet inte vad jag ska göra, nån som har lite förslag.

Jag har redan bstämt mig för en affär men det är ju fort avklarat. Jag har tillgång till bil. Visst man kan dra iväg till Borlänge (ca 2 mil?) men är det så mycket bättre? Eller ska jag ligga o slappa i poolen o bada bastu hela dan?

Enligt SMHI (just nu) blir det regn på söndag men ej måndag fast det kanman ju inte lita på så här i förväg men det är ju iaf ett riktmärke. Eller blir det att åka runt runt o bara utforska intressanta vägar...

Är öppen för förslag.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Ett besök i Falu Koppargruva kan muntra upp ordentligt - samtidigt som det är intressant.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Tja, ska du bo på Scandic så behöver du inte ens gå utanför dörren.. Det finns en bowlinghall i källaren nämligen + bra solarium & pool etc..

I övrigt.. Falun.. Söndagkväll.. Nej, det finns inget vettigt att göra. Såvida inte gruvan är öppen för visning vill säga. Jag vet, det kanske låter trist, men gå ner i gruvan & påstå att du inte tyckte det var rätt intressant! ;)

Borlänge är lika illa... Om inte värre!

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Gruvan, Falu bildemontering, Kupolen i Borlänge, Köra stäckan Smedjebacken -> Falun några gånger, Köpa motorsåg på en välbesökt motorsågsbutik i Falun, Åk på älgsafari.

Brimba har aldrig vart i Falun.

Ahh, rätt person svarade iaf och den jag hade hoppats på - Bire. :)
Nu är det mer måndag Fmiddag som jag e själv.

Koppargruvan har jag faktiskt inte varit i ÄN trots att man e dalmas men den är säkert väldigt intressant.

Bowling e ju också rätt kul då man inte fastnar med tummen som jag hr en tendens att göra. Ja, jag vet att det finns olika stora hål men det brukar inte hjälpa. Då e de andra hålen ocks stora så tappar men klotet o det går inge bra. Men varför inte. De har kanske bättre hålanpassningar i Falun än i Avesta ;)

Men det blir nog som vanligt. Jag tar dagen som den kommer. Tack iaf för diverse exempel.

Brimba... nä det finns inget att säga.. om du åker till dalafjällen stanna till där o kolla vad som finns....

Gå då ner i gruvan.. Skam på torra land att du inte sett den än!!!

Kan informera om att jag, Rikard, emission & @nders har en & annan fånigt rolig anekdot att berätta om vårt senaste besök där nere! :e

Bire skrev:

Gå då ner i gruvan.. Skam på torra land att du inte sett den än!!!

Ja, om det regnar kan man ju gå ner. Det närmsta jag varit gruvan är vel draipungvägen/gatan

Bire skrev:

Kan informera om att jag, Rikard, emission & @nders har en & annan fånigt rolig anekdot att berätta om vårt senaste besök där nere! :e

... och det var.. Iofs om det var ni så kan vel allt hända §e

Förresten, ingen som har tid att följa med eller göra något annat.

Unga flickguiden som utbildats för barnvisningar skrev:

..& Vet ni vad gruvarbetarna saknade mest av allt nere i gruvan???

Nån av oss skrev:

Mc Donalds?

Alla i gruppen skrev:

*Asg*

Jerpa skrev:

Förresten, ingen som har tid att följa med eller göra något annat.

Jobbar.. Tyvärr.

Eftersom jag själv bott på landet mestdels av mitt liv kanske man ska skicka iväg sig själv på kollo...
Dagkollo på Hellmansö
Fritid Falun anordnar dagkollo på den vackra ön Hellmansö i Runn. Verksam- heten är kostnadsfri och till för dig som gått ut årskurs 4 eller är äldre

Jaja, det får bli vad det blir.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Bire skrev:

Unga flickguiden som utbildats för barnvisningar skrev:

..& Vet ni vad gruvarbetarna saknade mest av allt nere i gruvan???

Klassiker! ;)

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)