Jag har haft ryggproblem sen slutet av 1994.
De gånger jag besökt läkare, akut som tidsbeställt, får jag värktabletter och ett hej då.
Den svenska sjukvården pallar tyvärr inte med ryggproblem. Alternativ sjukvård är det som gäller, åtminstone för mig.
Känner igen det, speciellt med ryggproblem...
Har haft problem av och till sedan -91, då jag slet av en del av ryggmuskeln.
Efter det då jag hade problem så har jag fått en näve piller och "vi ser vad som händer..."
Ryggproblem är väl en av de svåraste att avgöra om det finns något eller inte som orsakar problemen...
Jag har haft ryggproblem i 18 år och har insett att det är något man får leva med.
Sjukgymnastik, kotknackare och liknande är testat men har inte hjälpt. Och ingen kan säga vad som riktigt är fel.
Jag har haft ryggproblem i 18 år och har insett att det är något man får leva med.
Sjukgymnastik, kotknackare och liknande är testat men har inte hjälpt. Och ingen kan säga vad som riktigt är fel.
Har böjat hamna där med, men problemet är att jag bara kan sova ca 2h åt gången pga att det gör för ont, och det gör mig inte direkt gladare...
Men det stog lumbago på läkarintyget...
Som allt annat när det gäller ryggen...
Precis, det var dit jag ville komma.
Detta vållade problem för mig en gång då en chef jag haft frågade en läkare vad Lumbago var för något. Då läkaren hade svårt att specificera diagnosen tolkade min chef det som att man utan problem kan arbeta med Lumbago. Man behöver inte vara sjukskriven inte.
Jag försökte förklara att det är individuellt från fall till fall, men det hjälpte inte. Han påstod att jag "fuskat" mig till sjukskrivningar och vägrade därmed betala sjuklön. Då hans grund för detta var lika sladdrig som hans hjärnsubstans så höll det inte, juridiskt sett.
Vi talade med våra advokater och han insåg nog att han skulle bli stämd om sjuklönen inte betaldes ut.
Strax därefter blev jag avskedad på grund av arbetsbrist.
Obelix, ursäkta att jag använder din tråd till att skriva av mig.
Men det stog lumbago på läkarintyget...
Som allt annat när det gäller ryggen...
Precis, det var dit jag ville komma.
Detta vållade problem för mig en gång då en chef jag haft frågade en läkare vad Lumbago var för något. Då läkaren hade svårt att specificera diagnosen tolkade min chef det som att man utan problem kan arbeta med Lumbago. Man behöver inte vara sjukskriven inte.
Jag försökte förklara att det är individuellt från fall till fall, men det hjälpte inte. Han påstod att jag "fuskat" mig till sjukskrivningar och vägrade därmed betala sjuklön. Då hans grund för detta var lika sladdrig som hans hjärnsubstans så höll det inte, juridiskt sett.
Vi talade med våra advokater och han insåg nog att han skulle bli stämd om sjuklönen inte betaldes ut.
Strax därefter blev jag avskedad på grund av arbetsbrist.
Obelix, ursäkta att jag använder din tråd till att skriva av mig.
Skriv på... ;)
Det är tyvärr vanligare än vad man kan tro just detta med "Lumbago" som dom skriver, ibland blir man tagen för hypokondriker, ibland får man en förskräckligt massa tabletter...
Har ryggproblem lite då och då...
Om jag tex lirat boll en längre stund och stelnar till kan jag i vissa lägen inte stå upprätt. Faller ihop helt enkelt. Har fått reda på vad som är fel, och kan inte göra något åt det.
Inget stort problem eftersom jag inte lider av det "i vardagen" på samma sätt som en del andra. Men visst är det jobbigt.. :(
Då kom vi överrens om att jag skulle iväg på Datormografiröntgen, där fick jag plats, men idioterna röntgade fel del av ryggen... x(
Och nu har min läkare tagit en välbehövlig semester till Augusti månad ut...
Men för i helskotta, om de på sjukan gjorde fel får väl de stå för det och fixa en ny tid - det behöver de väl inte en läkares tillstånd för att göra? :l
Då kom vi överrens om att jag skulle iväg på Datormografiröntgen, där fick jag plats, men idioterna röntgade fel del av ryggen... x(
Och nu har min läkare tagit en välbehövlig semester till Augusti månad ut...
Men för i helskotta, om de på sjukan gjorde fel får väl de stå för det och fixa en ny tid - det behöver de väl inte en läkares tillstånd för att göra? :l
Jag har hamnat i limbo...
Jag måste vara passiv i denna röran...
Jag befinner mig i en strid mellan Försäkringskassan och Landstinget med min läkare i spetsen...
Båda väntar på att den ena ska ta första steget, för den som tar det första steget får betala notan för vad som ska komma, och det kommer inte att bli billigt...
Om jag gör det så kommer jag bara att röra till det för mycket...
Det jag kan göra, och gör, är det att jag bussar dom på varandra... §e
Det är en långsam process, men den fungerar, dom är på väg att bli skitsura på varandra ;)
693 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2