webForumDet fria alternativet

Att det inte förbjuds...

Politik & samhälle

32 svar · 1 175 visningar · startad av obelix · sida 2 av 2

Frågan, av obelix

Jag fattar inte att det är tillåtet med Detta... Jag har tex inte hört en enda polis som är positiv till detta... Många ekipage är både farliga och olagliga...

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Web-Tor skrev:

Så det du vill förbjuda är...?

Dom olagliga och farliga ekipagen...

Att det kommer regler som kollas och följs...

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Och jag som trodde att dom olagliga och farliga ekipagen redan var förbjudna. :OO

Web-Tor skrev:

Och jag som trodde att dom olagliga och farliga ekipagen redan var förbjudna. :OO

Du har det rätt tråkigt va?

Tips!
Kolla på olika ekipage runt om i Sverige så ser du att det finns dom som borde bli stoppade...

Du har det rätt tråkigt va?

Nä, men jag har ruskigt svårt att förstå vart du vill komma.

Kolla på olika ekipage runt om i Sverige så ser du att det finns dom som borde bli stoppade...

Så är det alldeles säkert. Jag misstänker dock att detta inte ligger högst på polisens prioriteringslista.

Nä, men jag har ruskigt svårt att förstå vart du vill komma.

Ha bort dom farliga ekipagen och att polisen ingriper mer än vad dom gör...

Så är det alldeles säkert. Jag misstänker dock att detta inte ligger högst på polisens prioriteringslista.

Dom är oftast redan på plats iom avspärrningar odyl...

Ha bort dom farliga ekipagen och att polisen ingriper mer än vad dom gör...

I det aktuella fallet vet vi ju inte om det var ett farligt/olagligt ekipage.

Dom är oftast redan på plats iom avspärrningar odyl...

Här i Göteborg spärrar inte polisen av vägarna där flaken åker. Jag har sett minst fem flak idag men inte en enda polis.

I det aktuella fallet vet vi ju inte om det var ett farligt/olagligt ekipage.

Det var bara ett exempel Helge... ;)

jag använde bara artikeln som ett exempel...

Här i Göteborg spärrar inte polisen av vägarna där flaken åker. Jag har sett minst fem flak idag men inte en enda polis.

Hmmm...
Jag har sett avspärrningar i bla Stockholm, fast det var ett tag sedan jag var där nu...
Och då så har det varit kortege, tror det heter så när det är en hel drös som åker efter varandra...

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

obelix skrev:

Hmmm...
Jag har sett avspärrningar i bla Stockholm, fast det var ett tag sedan jag var där nu...
Och då så har det varit kortege, tror det heter så när det är en hel drös som åker efter varandra...

Jag har under de senare (30) åren varit inne i centrala Stockholm och sett vad som pågår, och nej inga avspärrningar så långt ögat kan nå.

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Tänk när andra farbror blå tog sin student, tror inte han brydde sig speciellt mycket då heller.. :OO

Studenten är underbar!! :D Saknar den.. :l

bewern skrev:

obelix skrev:

Hmmm...

Jag har under de senare (30) åren varit inne i centrala Stockholm och sett vad som pågår, och nej inga avspärrningar så långt ögat kan nå.

:r *host, harkel* Jag tror jag blandade ihop avspärrningen med något annat... :r

Men jag vet att jag har sett en hel del Poliser i dessa samanband...

Medlem sedan mars 2003580 inlägg

obelix skrev:

Btw.
Är det tillåtet för 18-åringar att dricka på alllmän plats?
Jag frågar eftersom jag inte har en aning...

Är inte det förbjudet för alla oavsett ålder att dricka på allmän plats?

Men vad tänker man med om man kör efter ett flak och klättrar upp på det och börjar slå folk? Verkar väldigt skumt tycker jag. Har aldrig hört om några olyckor med flak här i stan. Förra året när jag själv åkte runt gick det lungt till, kanske för att det var så kallt att alla frös fast. :)

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

oelbal skrev:

Erik Juhlin skrev:

Det är ju det han gjort. oelbal är värsta bonden...

Som sagt, det har jag redan gjort!

Landet är bäst!

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

marja skrev:

Men vad tänker man med om man kör efter ett flak och klättrar upp på det och börjar slå folk? Verkar väldigt skumt tycker jag. Har aldrig hört om några olyckor med flak här i stan. Förra året när jag själv åkte runt gick det lungt till, kanske för att det var så kallt att alla frös fast. :)

DN skrev:

Då singlade en tom ölburk ner från lastbilsflaket och landade på en efterföljande bil.

Tycker DN uttrycker sig lite väl snällt... "Singlade ner". DN lyssnade här bara på studenternas version. I verkligheten så kanske de "kastade" ölburken och kaxade med mannen. Kanske blev det en repa på lacken på hans bil. Kanske skulle man haft förståelse även för mannen i bilen om man hade varit där och sett tumultet med egna ögon!

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)