Har suttit och letat igenom discshop & imdb efter denna jäkla filmen
Har inget namn på den men detta kommer jag ihåg:
Börjar med att två män på 50-talet kör chicken race mot en klippa och den enna mannen inte kommer ut ut bilen och åker mot sin död.
Han kommer tillbaka till jorden på 80-talet (tror jag) för att hjälpa en ung man genom hans tonår annars får han inte komma in i himlen.
Han som dör är förövrigt osynlig för alla utom just killen han ska hjälpa och han har en "mentor" som kör runder på en motor cyckel hela tiden.
Tror man kan säga att det är en Drama / Komedi / Fantasi / Romatik film
Skulle chansa på att filmen är inspelad på 80-talet eller tidigt 90-tal om de kan vara till någon hjälp ?
Kom precis på en sak till som jag kom på vilket kanske kan hjälpa: På slutet så flyger den döde & hans mentor iväg på motorcycklen (Okej låter kanske lite fjantigt men så är de :) )
Ojojoj, det här är _verkligen_ en chansning, men den där "ängeln", kan det möjligtvis vara Jason Priestly, känd från serien Beverly Hills?
Jag har nämligen minnesbilder av att han har varit med i en liknande film/serie som du beskriver.
Den serien minns jag, gick på fredagarna i Disneyklubben. :)
Så, det var i Disneyklubben jag såg den. Oj, vilka minnen det väcker. Om jag inte missminner mig så var programledarna Alice Bah, Eva Röse och Johan Pettersson. :)
Så, det var i Disneyklubben jag såg den. Oj, vilka minnen det väcker. Om jag inte missminner mig så var programledarna Alice Bah, Eva Röse och Johan Pettersson. :)
Stämmer bra! Vilka tider det var... :)
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25