joel_sundkvist skrev:
Kollektivtrafik?
Finns, men är lika surt på de flesta andra håll i Sverige. Norrköping är inte så stort, så se till att bosätta dig hyfsat centralt så att du har gång- eller cykelavstånd till det mesta.
joel_sundkvist skrev:
Den enda tråd jag hittade här på WF med NKPG i centrum bestod av vilken Pizzeria som hade godast käk
Tyvärr har jag inte hittat någon riktigt juste pizzeria ännu. Nästan skandal!
Tambitch skrev:
Bra hyresvärd med lägenheter över hela sta'n (och BBB - 10mb):
www.hnab.se.
Alla deras lägenheter har ju inte LAN, oftast är det kabel eller DSL som gäller. Bodde hos Hyresbostäder (Nordantill, alldeles vid Campus Norrköping) tidgare och jag kan inte påstå att det är en speciellt bra värd, då det mesta med dem känns väldigt tungrott. Privata värdar brukar generellt vara lite mer flexibla.
Tambitch skrev:
Ljura är ett "lugnt" område, mestadels pensionärer och barnfamiljer. Grönområden.
Var och kikade lite i Ljura i höstas. Lägenheterna är säkert mysiga, men området gjorde mig deprimerad.
joel_sundkvist skrev:
Såg en lägenhet på Östra Promenaden som verkade schysst...
Ah, jag bor inte långt därifrån! Det ligger en billig (men halvsunkig) Pizzeria i det huset. Korsningen där huset ligger är ganska trafikerad.
OT: Någon som vet vad "Elströmmen", som ligger ett par hundra meter upp längs Lindövägen från den där bilden, är för något? De har skyltfönster och bland annat fina tv-apparater från Loewe uppställda i lokalen. Men jag har aldrig sett en själ därinne, varken kunder eller anställda.
Tambitch skrev:
Marielund har rätt taskigt rykte. Har inte varit där på flera år, men om det ser ut som det gjorde då så är ryktena befogade. Fula grå hus med bilder på djur och sånt ovanför portarna så att ungstackarna ska kunna hitta hem bland de 83 betongklumparna.
Finns ju dock en del fina hus i Marielund också, så jag skulle inte döma ut det området helt och hållet.