Nu på torsdag är det nordisk premiär för den epokgörande och kontroversiella dokumentärfilmen ”Bowling for Columbine” med Micheal Moore i spetsen. Filmen kommer gå på Canal+ klockan 21.00 och jag kommer att sitta som klistrad framför TV:n. Varför inte göra samma sak?
Den är som sagt omtalad. Den kritikerrosade filmen som bemötts med olika reaktioner om hur Micheal Moore vinklar hela situationen som filmen behandlar. Denna film borde nog ses av de flesta, om ni har Canal+ vill säga.
Jag litar inte riktigt på Micheal Moore's högt prisade journalistiska förmåga. Visst, kritiken har en poäng, men jag undrar hur mycket av det som är vridet och vinklat tio gånger om tills det passar historien de vill ha fram.
Jag litar inte riktigt på Micheal Moore's högt prisade journalistiska förmåga. Visst, kritiken har en poäng, men jag undrar hur mycket av det som är vridet och vinklat tio gånger om tills det passar historien de vill ha fram.
--
Den kritikerrosade filmen som bemötts med olika reaktioner om hur Micheal Moore vinklar hela situationen
Absolut en jättebra film, men som flera har påpekat så är det en uppenbart vinklad film, tycker jag i alla fall.
Tror dock att såna här filmer behövs i USA.