Den är bra, såg den igår, helt klart värd att se.
Är Troja värd att ses? Är det en bra film eller endast en samling häftiga scener med läckra effekter?
26 svar · 1 028 visningar · startad av SH
Är Troja värd att ses? Är det en bra film eller endast en samling häftiga scener med läckra effekter?
Den är bra, såg den igår, helt klart värd att se.
Värdelös. Den gav mig absolut ingenting, jag avskydde filmen gladiator, men den här var bannemej sju svåra år sämre. Brad Pitt i all ära, han har kanske gjort någon bra film, men det här var ju pinsamt.
Det är ingen film som kommer att gå till världshistorien, men jag tycker ändå att den var klart sevärd. Och det trots Orlando Blooms, som vanligt, dåliga insats.
Har själv inte sätt den än, Men har hört av några polare att den var bra. Så tror det e vart att ofra några timmar i bio mörkret för att se den, Det ska jag iallafall..
TROY är ingen bra film. Wolfgang Peterson, mannen som gett oss den fantastiska (obs, ironi) "Air Force One" har lyckats med att göra denna potentiella storfilm till en medioker besvikelse.
Stridsscenerna är inte engagerande, musiken känns malplacerad där den inte endast är ooriginell, skådisarna agerar slentianmässigt och historien är så förutsägbar (eftersom alla vet exakt hur det går) att man bara gruffar åt hela eländet.
Betyg: 2-
Rufus skrev:
oelbal skrev:
Brad Pitt i all ära, han har kanske gjort någon bra film
Seven. ;)
Ärligt talat så gillade jag honom i "Snatch" också. :r :r :r
Troja är, på sin höjd, medioker. Stridsscenerna är rätt feta, men Brad Pitts trovärdighet som den grekiske hjälten Akilles är lååååg.
oelbal skrev:
Rufus skrev:
oelbal skrev:
Brad Pitt i all ära, han har kanske gjort någon bra film
Seven. ;)
Ärligt talat så gillade jag honom i "Snatch" också. :r :r :r
Jag gillar honom även i Fight Club, Kalifornia, The Mexican och True Romance... :)
Erik Juhlin skrev:
Jag gillar honom även i Fight Club, Kalifornia, The Mexican och True Romance... :)
oceans eleven skall icke glömmas!
Jag diggade Troy fett och tycker absolut att den är se värd.
har inte sett den ännu men ska förmodligen gå och slösa några timmar på den.
magnusfeldth skrev:
Erik Juhlin skrev:
Hade han nån speciell roll i den? Har nästan helt glömt bort den filmen. Så "bra" va den...
Erik Juhlin skrev:
magnusfeldth skrev:
Erik Juhlin skrev:
Hade han nån speciell roll i den? Har nästan helt glömt bort den filmen. Så "bra" va den...
WHAT?! Ocean's var en av de coolaste filmerna som kom det året. Brad Pitt gör en underbar roll som sidekick till Clooney.
magnusfeldth skrev:
WHAT?! Ocean's var en av de coolaste filmerna som kom det året. Brad Pitt gör en underbar roll som sidekick till Clooney.
Se originalet istället.
Troja var klart sevärd. :)
Jodå, den är heöt klart värd och se. Slagen är välgjorda och känns mycket realistiska.
oelbal skrev:
magnusfeldth skrev:
Se originalet istället.
tycker faktist originalet är sämre... visst, dean är cool, men... den filmen har inte samma finess som denna...