webForumDet fria alternativet

Eurovisionsschlagerfestivalen

Musik

39 svar · 1 084 visningar · startad av erre

Medlem sedan maj 20001 215 inlägg
Frågan#1

Så var det dags för årets upplaga av Eurovison Song Contest. Dödligt allvar? Trevlig tävling? Eller kanske uttjatat kommersiellt jippo? Låt oss på wF reflektera och byta åsikter! :bire

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Jag tycker att Sveriges bidrag är sådär i år, låten är för tråkig. (Å andra sidan fanns det inte så många i årets Melodifestival som skulle vara värd att tävla i ESC 2004)

Mina favoriter bland alla bidrag i "Eurovision SongContest 2004 Istanbul" är Malta, Litauen och Cypern. Mer kanske tillkommer under kvällen.

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Jag röstar för uttjatat kommersiellt jippo! ;)

Det har gått för långt. Tyvärr.

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Lena Ph ser ut som en strippa. Beter sig som en också för den delen.

Medlem sedan maj 20001 215 inlägg

Måste väl tillägga att det är märkligt att det är ett uttjatat "kommersiellt" jippo med tanke på att det är public service i alla länder som sänder det.

Jag förstår inte varför att det har blivit uttjatat. Det sänds ju bara en gång per år. ;)

Dock kan jag hålla med om att det börjar bli för många länder som är med, och jag gillar inte alls semifinalslösningen. (Som är den bästa lösningen.)

Medlem sedan maj 2004693 inlägg

Allså seriöst nu? Tycker ni verkligen att låten är bra?

Jag tycker att den är en av de sämsta jag ngnsin har hört, låter som en blandning av barnvisa och ironi av en annan låt:..

Jag förstår inte hur låten kunde vinna...Det tog mig 20ggr att komma ihåg hur melodin gick! Frågade folk i min klass och kompisar men endast 3st kunde lite!

Jag tror att folk tänkte så här när de röstate,

"Stackarn hon har vart med så ofta och aldrig vunnit, äh jag röstar på henne i år".

Allså min mamma gillade låten, min mamma...Det är ett tecken på att den är helt värdelös (vilket jag tycker den är).

Jag Sk*ter i om hon kan jucka med rumpan, shlager ska vara bra låtar inte katastrofala saker...

kobranturre skrev:

Allså seriöst nu? Tycker ni verkligen att låten är bra?

Näh. Alla som har yttrat sig hittills tycker att låten är dålig. ;)

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Självklart ska jag titta på det där!
Och min nuvarande favorit är Norge! :bire

Och det är tekniskt omöjligt att Lena PH vinner! Den översätta versionen till engelska låter mer fördjävligare än den svenska. Den är så dålig så man nästan skrattar när man lyssnar på en. :e

Och sen alla "AB-Skvaller"! Blä! Det har inte gått en dag sedan finalen i Globen utan något struntprat i AB. :x

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

kobranturre skrev:

Det tog mig 20ggr att komma ihåg hur melodin gick! Frågade folk i min klass och kompisar men endast 3st kunde lite!

Med tanke på att det är en av de tjatigaste låtarna som spelas på radion och troligtvis en av de vanligaste melodierna så säger det väl snarare mer om dig och dina polare än om hur låten är. §jr ;)

Dessvärre tror jag inte att det handlar om hur bra låtarna är utan hur de framförs och presenteras. Hade det däremot enbart handlat om att lyssna på låtarna för juryn så hade det varit helt annorlunda misstänker jag.

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

PersianBulldog skrev:

Lena Ph ser ut som en strippa. Beter sig som en också för den delen.

Äntligen! :e

SirPeter skrev:

kobranturre skrev:

Det tog mig 20ggr att komma ihåg hur melodin gick! Frågade folk i min klass och kompisar men endast 3st kunde lite!

Med tanke på att det är en av de tjatigaste låtarna som spelas på radion och troligtvis en av de vanligaste melodierna så säger det väl snarare mer om dig och dina polare än om hur låten är. §jr ;)

Då kan jag väl kontra med att Borås bara har två kommersiella radiokanaler varav en av dem är RixFM, och den kanalen lyssnar de flesta på och just i den kanalen så spelar de Det Gör Ont minst 9 gånger om dagen. :p

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Leones Once upon a time in America sänds samtidigt som Eurovision. Hur ska man kunna välja? :(

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Matti skrev:

Leones Once upon a time in America sänds samtidigt som Eurovision. Hur ska man kunna välja? :(

Attans kastanjer Matti, Det blir ett svårt val.

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Jag tror det går så dåligt för Lena PH att Sverige får kvala för att vara med i finaltävlingen nästa år.

Tror inte att de många katolska länder som deltager, och de länder med muslimska medborgare, kommer att köpa hennes lättklädda klädsel, och omande med mikrofonstativet.

Tror Sverige blir en given flopp i årets upplaga av tävlingen, tyvärr. :l

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Slager rockar! :D

Jag har sett lite av programmet och måste säga att det enda som är bra hittills är den kvinnliga programledaren's sköna frisyr. :e

altack skrev:

Jag har sett lite av programmet och måste säga att det enda som är bra hittills är den kvinnliga programledaren's sköna frisyr. :e

Svamp! :e Eller som någon på Aftonbladets chatt skrev:

MacT säger till alla: ÄR det en transa eller´? programledaren?

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

***** **** ****** ***** ********* ****** !!!

Ukraina :bla

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)