webForumDet fria alternativet

Knutby rättegången i TV4+

Medier & press

13 svar · 541 visningar · startad av Webber2003

Medlem sedan okt. 20031 113 inlägg
Frågan#1

Knutby som har blivit en känd plats efter de hemskheter som har hänt där och uppmärksamheten på stället kommer fortsätta.

Anledningen till detta är att man kommer sända rättegången som startar den 18 maj men denna gång kommer det inte ske genom direktsänding utan istället ett sammandrag varje rättegångsdag mellan kl 19-20.

Vad har ni för åsikter om att sända hela rättegångar via media?

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

Jag tycker det är mycket bra, då kan dom som vill sätta sig in i det se allt och slipper missa viss info bara för att en reporter glömt att skriva upp det typ...

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Här finns nyheter på Norska...

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Är positiv till att rättegångar sänds i Tv...

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Jag kan inte i denna sena timme komma med en enda negativ aspekt på att rättegångar sänds i TV.

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Jag tycker det låter som SM i snaskighet... Skuldfrågan är "ganska" klar. Det finns inget "riksintresse" att tala om, enbart folks längtan att få vältra sig i snuskiga detaljer.
Som en dokusåpa fast på riktigt enligt min mening... :OO

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Men rättegångar får väll inte sändas i svensk TV, är det bara ljud isåfall eller?

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Jag gillar det inte alls. Personerna hängs ut ganska ordentligt och synas in i sömmarna. Okej, de har hängts ut i övriga medier också men gränsen måste väl dras någonstans? Vad är nästa steg - för att inte säga det slutliga steget; tjugo års Big Brother-sändningar från fängelset?

Medlem sedan okt. 20031 113 inlägg

caze skrev:

Men rättegångar får väll inte sändas i svensk TV, är det bara ljud isåfall eller?

Ja enligt svensk lag så är det endast ljudet som får spelas upp i svensk tv.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Tycker inte det hör hemma i tv eller radio..

Medlem sedan maj 200349 inlägg

usch å fy för tråkiga rättegångar och för tråkiga personer som dyrkar jesus :/

jag tycker inte det verkar vara en bra idé att sända i TV. och hur kul kommer det vara att stira på bilder eller in i en svart skärm och bara höra ljudet från rättegången?

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Svår fråga det där. Jag är nog emot det hela. Varför låta allting i samhället bli exponerat och så öppet för allmänheten. Tror vi förlorar på det i längden, folk som bli intagna till rättegångar som egentligen är oskyldiga kommer smutskastas etc... :l

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Jag tycker att det är skrämmande att folk tycker att det är underhållning att se rättegångar på tv, att sitta och snaska i andra människors olycka är bannemej inget som vi ska ägna oss åt.

Usch, tvi och blä.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Helt negativ åt rättegångar i TV och i Radio!

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)