Inga, vad jag vet.
Vill du ha riktiga amerikanska tv-kanaler så får du dra fram en stor parabol och rikta den emot deras sateliter.
Varför det är så är helt enkelt TV-rättigheter och reklaminkomster.
26 svar · 720 visningar · startad av magnusfernstrom
Weee, nu äntligen fick jag CNBC, nu kan jag välja och vraka bland amerikanska mysprogram. Fast det var ju inte så mycket som jag trodde :( . Mina vänner, jag vill ha AMERIKANSKT SKIT helt enkelt. Kalla mig störd, men jag vill ha det så enkelt som möjligt, Amerikanskt alltså.
Så, vilka kanaler från USA finns tillgängliga här i Sverige?
Har ComHem
:)
/Magnus
/red
Ser nu att det t.o.m. står CNBC Europe :(
Inga, vad jag vet.
Vill du ha riktiga amerikanska tv-kanaler så får du dra fram en stor parabol och rikta den emot deras sateliter.
Varför det är så är helt enkelt TV-rättigheter och reklaminkomster.
Jao, antar att jag får finna mig i detta då :(
Själv skulle jag vilja ha alla kanaler som USA har att erbjuda....
Slippa vänta på te.x
Sista vänner avsnittet som kommer att vissas nu i maj.
Se David Letterman, Jay Leno, Conan o´brian samma dag som det spelas in. och desutom alla andra serie som vi här i sverige får vänta i så där 1 år innan det kommer......
Men tur att man kan köpa MLB sändingarna från Baseballen så man kan följa det iallafall.....
ESPN finns tillgängligt.
Man kan ju alltid ladda ner dom om man vill se dom?
Blev våldsamt avundsjuk på en polare igår då jag upptäckte att hon hade både CNN, Discovery, History och nån mer jänkarkanal i tvn. Orättvist!
Jag som inte ens får in 4+... :(
Jag får bara in CNN och Fox News...
Jag vill ha NBC, CBS och Fox =)
Fox, där går ju The O.C och Simpsons
TV borde vara som Internet - alla kanaler åtkomliga av alla. Det är därför TV borde sändas på Internet. Känner ni till någon amerikansk kanal som gör det?
SVT lägger ju ut vissa program på Internet. Det kanske finns andra kanaler som också gör det.
SVT lägger enbart ut egen producerade public-service som dom själv har rättigheterna på.
Vill man ladda hem får man göra det via DC, tyvärr kan man tycka!
Fox, NBC, CBS, ABC, Comedy Central, ESPN, ESPN2 och HBO är väl dom amerikanska kanaler som jag främst skulle vilja kunna se här i Sverige.
Jymdis skrev:
De flesta är väl låsta?
PersianBulldog:
kodade ja! fast har man väl en stor parabol så är att dom är kodade inte det största problemet!
Tråden flyttas från Caféet.
Visst fler än jag som suktar efter USA:s tv-utbud.
Men några av dessa MÅSTE väl gå att få in genom t.ex. ComHem?
Jaja, nu är det snart Jay Leno på CNBC :e
Sen efter det är det Conan O Brien, och sen Jay Leno igen, weee.
Jymdis skrev:
PersianBulldog:
kodade ja! fast har man väl en stor parabol så är att dom är kodade inte det största problemet!
Jag har en som ligger på 110cm ute på balkongen nu. Vad har jag för problem nu?
Är ESPN något att ha?
Vad sänder dom?
Bästa vore om man fick in en sån där toppen kanal som sänder RIKTIGA SKITPROGRAM, men som är ack så underhållande. Typ...JERRY SPRINGER. Softade framför det i L.A och garvade åt idioterna när dom sprang runt nakna och slogs :)
Det var en skit fet prostituerad som klädde av sig framför en mans fru som också var naken. Mannen hade varit med den prostituerade och hans fru var rasande. Han kunde få tillbaks henne, om han kysste hennes arsle. Han gjorde detta, men hoon vill typ att han skulle hångla med det. Publiken blir galen, nån smartass räcker upp handen och påpekar nåt, frun blir rasande och hoppar på henne i publiken och vakterna tvingas komma ut.
Vill vi inte se sånt ;)
Underhållning när den är som bäst.
Varför har vi inte sådana kanaler / program? :)
Jag har en som ligger på 110cm ute på balkongen nu. Vad har jag för problem nu?
Man måste väl beställa den på något sätt? Alltså du måste väl betala eller nåt?
Hmm....Sky News, är den amerikansk? Hittade den på kanalplats 126 på boxern. *Alla springer till sina boxers och letar eventuella amerikanska kanaler ;) *
Man kanske borde skicka ett mail till ComHem och fråga om dom har några planer på att skaffa avtal med någon amerikansk kanal. Åhh, jag vill ju ha NBA basket främst av allt :( . Både Viasat Sport och Canal+ slutade sända detta PRECIS när vi beställde kanalerna :(
Sky är brittisk vad jag vet.
PersianBulldog:
får du in dom amerikanska sateliterna? det är väl steg 1. finns inte många kodningssystem som inte är knäckta idag alternativt så låter du nån i USA stå för abonnemanget på dessa kanaler om du vill vara laglig.