webForumDet fria alternativet

Filmen på TV4 - Forrest Gump

Film & TV

42 svar · 1 421 visningar · startad av ZiLLaZ · sida 2 av 3

Frågan, av ZiLLaZ

Hade aldrig sett filmen innan, på reklamen för den så verka den inte särskilt bra. Men när jag väl satt där med lilla familjen pga den lilla bakfylla man hade sen Valborg så märkte jag att den filmen hade allt. Action, Komedi, Drama, Romantik mm. Alltså kan ingen inte gilla den om man inte hatar all film :P Nu undrar jag va ni tyckte om den lilla fina filmen.

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Jag börjar grina under slutscenerna, när han besöker Jennys grav m.m. Det säger allt...

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

oelbal:
Jepps, filmen har ju den lilla sidoeffekten ;)

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

Jymdis skrev:

Jag vill gärna också fråga, vad har Gudfadern för budskap som är så mycket mer tydligare än till exempel i Forrest Gump?

Jag skulle gissa på att om det finns ett budskap så är det är mer av en insikt i Gudfadern;
"Våld lönar sig inte, men folk slåss ändå."

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Då måste ju budskapet i American History X vara:

"Hur hårt du än kämpar och sliter för att bättra dig, så kommer det ändå alltid en neger och skjuter dig"

Kanske?

Ibland kommer jag åt fel knapp.

Hur menar du, oelbal?

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Forrest Gump är lätt en av de bästa filmerna som har gjorts (om inte den bästa)! :D

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Rufus:
Jag tror helt enkelt att vissa filmer har inte ett klart budskap och dessa kan vara ännu bättre för då gör man sina egna tolkningar av det hela. Det är väl bättre och gå ut ifrån bion pratandes om vad som var meningen med filmen och diskutera om den än att fått ett budskap inpräntat i huvudet?

Medlem sedan nov. 2003169 inlägg

Jag har filmen men såg den endå... Det är klart min favorit...

Jag gillar den skarpt. Om du missade filmen, hyr den. grymt bra!

Jymdis skrev:

Rufus:
Jag tror helt enkelt att vissa filmer har inte ett klart budskap och dessa kan vara ännu bättre för då gör man sina egna tolkningar av det hela. Det är väl bättre och gå ut ifrån bion pratandes om vad som var meningen med filmen och diskutera om den än att fått ett budskap inpräntat i huvudet?

Jag instämmer.

Jag måste ha glömt att skriva det jag nu lade till i redigeringen.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Nån som hittar ett budskap i tex Pulp Fiction? ;)

Medlem sedan maj 200349 inlägg

härligt att så många sett filmen och att så många andra gillade den :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

...och tänk ta mig tusan, filmen blir bara bättre och bättre! :f

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Fan vad jag hatar den filmen. Den är ju så sjukt sorglig så det finns inte! Och ändå sitter man och glor på den gång efter gång. Usch :(

Medlem sedan apr. 20012 266 inlägg

Mycket bra film, synd bara att det är reklam varje 20 minut :(

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Fantastisk vacker film, en av mina favoriter. Och dessutom, på fyran inatt så följs den av Good Moorning Vietnam, vilket inte gör det hela sämre :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

renholm skrev:

Mycket bra film, synd bara att det är reklam varje 20 minut :(

Det är då man köper Collectors Edition-DVD:n med massvis av underhållande extramaterial. :i

Medlem sedan nov. 2004302 inlägg

Forest Gump är den bästa film jag sett. Speciellt första gången när man inte hade en aning om vad den handlade om, då var den ju otroligt spännande och underhållande!

Dom som ogillar den är nog mycket lätträknade, då det ju har något för alla, och samtidigt är unik.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Morsan gillar den inte :) ...men jag tycker den är bra, om än inte kanon-status kanske, men iaf väldigt bra. Må-bra-film.

Medlem sedan dec. 2004290 inlägg

Dryden skrev:

Jag kan förresten rekommendera soundtracket. En helt fantastisk dubbel-CD som även inkluderar temat av Hans Zimmer.

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=117665

Yep, Zimmer är ett med filmmusik. Alla soundtracks som han gör vävs så tjusigt ihop med resten av handlingen i sig.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

ChristianS skrev:

Dryden skrev:

Jag kan förresten rekommendera soundtracket. En helt fantastisk dubbel-CD som även inkluderar temat av Hans Zimmer.

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=117665

Yep, Zimmer är ett med filmmusik. Alla soundtracks som han gör vävs så tjusigt ihop med resten av handlingen i sig.

Ja, Zimmer är bra, men det är Alan Silvestri som har gjort temat till Forrest Gump (som till de flesta av Robert Zemeckis filmer). ;)

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)