webForumDet fria alternativet

Svart musik på eu tv

Småprat

19 svar · 647 visningar · startad av Golan_Trevize

Medlem sedan apr. 20048 inlägg
Frågan#1

Vad bra att europeisk! tv som tex z tv och mtv visar 50-75% musik med afro musik, ser fram emot samisk musik =?.

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Jaha vad ville du få fram med detta totalt onödiga inlägg ? Europeisktv, finns det inte svarta i europa ? Det spelas ju inte afrikansk infödningsmusik, eller vad menar du.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Det är väl vad folket vill lyssna på inte vad det bor för folk i länderna.

Din hemsida är engelsk, är inte det rätt korkat när du bor i Stockholm?

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Golan_Trevize »
Är din musiksmak baserad på artisternas hudfärg?
I så fall har du nog missat en viktig pusselbit. ;)

#2 ja typ 1%
#3 jag hyperlänkar inte bara på sidor med sthlmare
#4 nej, men dom som väljer vad som visar verkar va det.

undrade bara varför men men... keep it coming!.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Jag har en fråga: Vad är "Afromusik" igentligen? :q

/r Välkommen till wF! :)

Medlem sedan mars 2004754 inlägg
  • Det är måsåvara aningens jobbigt att praktiskt taget samtliga kanaler visar b-rap, men försök att formulera dig något bättre nästa gång. (baby steps...)
  • Vad är same-musik?
  • Välkommen till wF!
Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Varför?

a) därför att den musikaliska traditionen är stark bland afroamerikaner
b) afroamerikansk musik ligger till grunden för i princip all form av populärmusik
c) afroamerikaner har stort inflytande över amerikansk populärkultur
d) amerikansk populärkultur dominerar starkt den europeiska

Det har - vilket jag antar inte gått många förbi - gjorts en del försök att göra populärmusik baserad på bl.a. nordisk folkmusik. Resultaten är i de flesta fallen Sarek eller Roger Pontare, musik som man i bästa fall kan garva åt. De mer konstnärligt inriktade projekten brukar oftast bli pretentiös och/eller ointressant world music.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Glöm inte Nordman. ;)

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Jo, jag gör nog helst det...

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

OT...

Skillnaden mellan Nordman/Rå och Sarek/Pontare är att Nordman/Rå är bra. Sarek/Pontare är löjliga, gör löjliga texter och gör löjlig musik. Det gör inte Nordman/Rå. Det kommer aldrig Nordman/Rå att göra.

Nej, det är inte ironi.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

bluxbluxo skrev:

Jag har en fråga: Vad är "Afromusik" igentligen? :q

Negertramp.

Spela det svenskarna vill se på svensk TV istället, t.e.x Carola, Vikingarna, Absoult Fame Factroy/Schlager Festival,. inte för att jag skulle lyssna/titta men Sverige är faktiskt inte bronx.

Svensk musik = Pontare/Rå?? va e de?

tänker på Sahara Hotnights, Komeda, international noise conspiracy, miss kittin?, stabb, satirnine, the legends, broder daniel osv när jag tänker på svensk musik.

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Golan_Trevize, jag tror att det som spelas på svensk tv är det som majoriteten av svenskar i den köpstarka åldern vill höra. Tyvärr, jag är också jävligt less på dålig och massproducerad rnb och champagne hiphop. Sahara Hotnight,TINC,BD brukar ju spelas flitigt både på MTV och Ztv

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Jag tror att de skiter fullständigt i att spela musik som är "svensk". De spelar musik som säljer, meningen är att de ska tjäna pengar, inget annat.

Alltså borde de flesta gilla den musiken eftersom att den säljer mest. :i ;)

r) Dah, sega jag :P

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Spela det svenskarna vill se på svensk TV istället

Du tror inte att det är precis det dom gör?
Du tror på fullt allvar att dessa TV-kanaler inte har koll på vad folk vill höra för musik?

Varför tror du att t.ex. ZTV spelar "afromusik"?
För att vara elaka?

Ska vi kanske sluta att exportera svensk musik till utlandet - så att dom slipper lyssna på Sahara Hotnights i Norge?

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Inläggsskaparen skrev:

Vad bra att europeisk! tv som tex z tv och mtv visar 50-75% musik med afro musik, ser fram emot samisk musik =?.

Ett utropstecken mitt i meningen, två särskrivningar, ett till synes malplacerat frågetecken samt ett likamedtecken som jag inte förstår mig på. Dessutom är det en punkt efter alltihopa.

Snygg meningsbyggnad. :bire §e

Välkommen till wF förresten!

Medlem sedan jan. 2003270 inlägg

Golan_Trevize skrev:

tänker på Sahara Hotnights, Komeda, international noise conspiracy, miss kittin?, stabb, satirnine, the legends, broder daniel osv när jag tänker på svensk musik.

En hel del av de där spelar rock eller rockaktig musik. Tråkigt att behöva berätta det, men rockmusiken har sina rötter i afroamerikansk musik...

" rockmusiken har sina rötter i afroamerikansk musik "
lmao snacka om kvasivetenskap.

jag skriver som jag känner för tack så mycket.

" Du tror inte att det är precis det dom gör?
Du tror på fullt allvar att dessa TV-kanaler inte har koll på vad folk vill höra för musik? "

= Gå in på vilken svensk hubb som helst på dc och sök på Carolas Julhits Från Betlehem eller Absolute Rockabilly' 63 så brakar hela hubben ihop, typ.

" Sahara Hotnight,TINC,BD brukar ju spelas flitigt både på MTV och Ztv "

= Jasså inte när jag tittat iaf :/
isf spela mer grindcore, breakbeat, acidjazz osv osv på mtv europe tack!

" Ska vi kanske sluta att exportera svensk musik till utlandet - så att dom slipper lyssna på Sahara Hotnights i Norge? "

= nu när 'digital tv' blir obligatoriskt i sverige inom några år så hadde man ju kunnats hoppats på att det skulle få en lösning genom att man får själv välja vilken av all världens musik man vill höra/se. på det viset skulle t.e.x grind-core fantaster slippa se r'n'b smöret Usher. plus att manliga tittare slipper se tampong reklam osv. men nu är det ju så att skämten tilll politiker lagt ner miljarders av svenskarnas skattepengar som gör att vi kan få kanske 10 radiokanaler och TV4+ och några tv-kanaler till. tänker då på Internets möjligheter med virtuellt sett oändligt många kanaler med tv, radio, telefoni, what have you, och dess möjligheter.

" Välkommen till wF! .."

Tack :)

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Golan_Trevize skrev:

" rockmusiken har sina rötter i afroamerikansk musik "
lmao snacka om kvasivetenskap.

Gissa vilken hudfärg bluesmusikerna som inspirerade Elvis, hade.

Golan_Trevize skrev:

" Du tror inte att det är precis det dom gör?
Du tror på fullt allvar att dessa TV-kanaler inte har koll på vad folk vill höra för musik? "

= Gå in på vilken svensk hubb som helst på dc och sök på Carolas Julhits Från Betlehem eller Absolute Rockabilly' 63 så brakar hela hubben ihop, typ.

Du lär ju få åtskilliga resultat för vilken musikstil som helst som du söker på. Sedan delar folk ut allt möjligt för att komma upp i de kvoter som krävs för att komma in på populära hubbar. Det är inte särskilt vetenskapligt. Studera en försäljningslista istället. Där ser du vad folk väljer att betala för.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)